یکشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۹:۱۷
۰ نفر

گروه ورزشی: شکست پرسپولیس در هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر پس از 2 تساوی پیاپی این تیم، افشین قطبی را برای رسیدن به جایگاه نخست جدول با نگرانی‌های تازه‌ای مواجه ساخته است.

از نگاه رسانه‌ها نقش داور در این شکست پررنگ‌تر از هر عامل دیگری به نظر می‌رسد اما کارشناسان و اهالی فوتبال معتقدند پرسپولیس شور و هیجان لازم را در خط حمله ندارد. این تیم در حرکات هجومی آرام به نظر می‌رسد و این مسئله موجب افزایش تمرکز و کاهش ضریب اشتباهات مدافعان حریف شده است.

امید به کریمی و دی کارمو

افشین قطبی معتقد است پرسپولیس جدید زیباتر از فصل گذشته بازی می‌کند اما همچنان به دنبال جا به جایی مهره‌ها در آرایش 1-3-2-4 و رسیدن به بهترین ترکیب با حضور همه ستاره‌های تاثیرگذار پرسپولیس است. سرمربی تیم سرخپوش در این خصوص می‌گوید: «من معتقد هستم تیم ما بهتر و زیباتر از فصل گذشته بازی کرده و در این 5 بازی نمایش خوبی داشته است اما قطعاً با توجه به شرایطی که داریم می‌توانیم از این بهتر ظاهر شویم.

من به آینده امیدوار هستم. دی‌کارمو و علی کریمی دو بازیکن موثر هستند که به تیم اضافه خواهند شد و قدرت تهاجمی ما را افزایش می‌دهند.»قطبی به دنبال ایجاد تغییراتی در ترکیب پرسپولیس است. او که حالا اهمیت پیروزی در دربی خصوصاً با توجه به شرایط فعلی استقلال را به خوبی می‌داند در فاصله 2 بازی تا جدال حساس روز یازدهم مهرماه باید به ترکیب ایده‌آل خودش برسد.

بازگشت باقری

پرسپولیس روز سه‌شنبه در ششمین بازی فصل میهمان پیام مشهد خواهد بود و پس از آن پنجشنبه چهارم مهرماه در تهران پذیرای پگاه گیلان است. این 2 مسابقه فرصت مناسب را در اختیار افشین قطبی قرار می‌دهد تا با توجه به نمایش ستاره‌هایش در آرایش جدید برای انتخاب ترکیب اصلی پرسپولیس در دربی شصت و پنجم تصمیم‌گیری کند.

مشکل اصلی در لوزی هجومی پرسپولیس است. کریم باقری که در 2 هفته ابتدایی ستاره سرخ‌ها در این نقطه به شمار می‌رفت در 2 بازی اخیر افت آشکاری داشته و نتوانسته به خوبی مهاجمان تیمش را تغذیه کند. این مسئله موجب بازگشت باقری به مرکز زمین خواهد شد خصوصاً در شرایطی که علی کریمی به زودی می‌تواند در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد و پشت‌سر تک مهاجم این تیم بازی کند.

کاپیتان سرخ‌ها در بازی هفته دوم 2 گل برای تیمش به ثمر رساند اما در دو بازی اخیر سرعت و دقت لازم در طراحی حملات تیم را نداشته که این موضوع در حرکات هجومی پرسپولیس به وضوح دیده می‌شود. باقری البته همچنان در درگیری‌های فیزیکی  و تقابل با هافبک‌های حریف موفق است. او اگر به هافبک دفاعی بازگردد جانشین زارع و یا نوری خواهد شد.

همچنین ممکن است پژمان نوری مثل فصل گذشته به سمت چپ خط دفاعی بازگردد. پتروویچ و نیکبخت شانس‌های اصلی برای حضور در جناحین خواهند بود هرچند با توجه به بازی ضعیف نیکبخت مقابل مس احتمال دارد منصوری در بازی با پیام از ابتدا بازی کند و ستاره شمار 10 نیمه دوم وارد زمین شود اما  اگر توره به دلیل مصدومیت نتواند در مشهد بازی کند احتمال حضور واحدی در این پست افزایش پیدا می‌کند. دی‌کارمو هم گزینه دیگری است که می‌تواند به عنوان تک‌مهاجم برای تیم جدیدش بازی کند اما مهاجم برزیلی هنوز به هماهنگی لازم با سایر بازیکنان نرسیده و فعلاً در ترکیب اصلی قرار نمی‌گیرد.

ورود  واعظی و آتسو به ترکیب سرخ‌پوشان تا حدودی به نگرانی‌های افشین قطبی در خط دفاع و درون دروازه پایان داد. او در مرکز خط دفاعی و همینطور دروازه از عملکرد بازیکنانش راضی است. سرمربی پرسپولیس البته در 2 سمت خط دفاعی همچنان ابهاماتی دارد اما فعلاً مجتبی شیری و علیرضا محمد را به گزینه‌های دیگر ترجیح می‌دهد. تمرین‌های باقی‌مانده تا روز بازی با پیام سرنوشت‌ساز است. قطبی ترکیب‌های جدیدی که در ذهنش آماده ساخته را در بازی‌های درون تیمی مورد آزمایش قرار می‌دهد.

با این وجود ایجاد تغییرات در نیمه هجومی ترکیب پرسپولیس قطعی است و اصلی‌ترین تغییر بازگشت کریم باقری به مرکز زمین خواهد بود.با اضافه‌شدن کریمی و دی‌کارمو نیمکت‌نشینی تعدادی از ستاره‌های سرخپوش قابل پیش‌بینی است و شاید این موضوع دردسرهای تازه‌ای برای کادرفنی پرسپولیس ایجاد کند. قطبی اما از این دردسر شیرین خشنود است. او که پس از مصدومیت خلیلی، جدایی آشوبی و بعد از آن پارگی رباط معمارزاده دچار نگرانی‌های زیادی شده بود حالا در هر پست از وجود چند بازیکن توانا و قابل اتکا سود می‌برد.

پتانسیل موجود در پرسپولیس به قطبی اختیار عمل می‌دهد تا به راحتی ترکیب‌های متفاوتی را مورد آزمایش قرار دهد. پرسپولیس البته در طول این آزمون‌ها 7 امتیاز را از دست داده و با تیم صدرنشین همچنان 3 امتیاز اختلاف دارد اما قطبی امیدوار است با رسیدن به ترکیب ایده‌آل و خصوصاً استفاده از همه توان هجومی موجود در تیم پرستاره‌ای که در اختیار دارد نتایج هفته‌های اخیر را جبران کند.

کد خبر 63278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز