مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۹
۰ نفر

چغندر حاوی پتاسیم بوده و برای تنظیم فشارخون فوق‌العاده است. این سبزی باعث کاهش کلسترول بد خون (LDL) می‌شود.

چغندر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مشرق، با اعلام پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی، چغندر گنجینه‌ای طبیعی سرشار از آنتی‌اکسیدان است. در دوران باستان نیز از چغندر برای تصفیه‌ خون و درمان و بهبود افرادی که دوره‌ نقاهت را سپری می‌کردند و آسیب‌پذیر بودند استفاده می‌شد.

چغندر حاوی پتاسیم بوده و برای تنظیم فشارخون فوق‌العاده است. این سبزی باعث کاهش کلسترول بد خون(LDL) می‌شود. میزان بالای فیبر، منیزیم، فسفر، اسید فولیک  و ویتامین‌های A،B و C این سبزی را به یک گنجینه‌ کم نظیر تبدیل کرده است.

بنابراین مصرف چغندر برای تصفیه‌ خون و برطرف کردن مواد سمی از بدن توصیه می‌شود.

مصرف چغندر برای مراقبت بیشتر از کبد

چغندر سرشار از بتاکاروتن، کاراتنوئیدها و فلاوونوئیدها است که همگی آنتی‌اکسیدان‌های قوی محسوب می‌شوند.

به طور کلی سبزی‌جات و میوه‌های رنگی بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان‌ها را دارند. هر ماده‌ غذایی حاوی این ترکیبات مغذی برای تصفیه و تمیزی کبد مؤثر بوده و بخصوص برای افرادی که از کبد چرب رنج می‌برند مفید است. مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها باعث کاهش چشمگیر میزان چربی کبد و التهاب آن می‌شود. این بهبودی ویژه مربوط به وجود نوعی از آنتی‌اکسیدان ها به نام «بتالائین» است که قدرت زیادی داشته و برای پیشگیری از پیری بسیار مؤثر است. برای جذب هر چه بیشتر این آنتی اکسیدان‌ها حتماً به چغندر اعتماد کنید چون سرشار از این ترکیبات مغذی است.  

چغندر ایده آل برای فعال کردن سوخت و ساز بدن و دفع چربی‌ها

چغندر برای افرادی که دغدغه‌ اضافه وزن دارند و به دنبال راهی مطمئن برای لاغری هستند نیز مفید است. چون یک ماده‌ غذایی انرژی‌زا، سیرکننده و سرشار از فیبر است. به عنوان مثال اگر فرد قبل از غذا یک لیوان آب چغندر میل کند، مواد مغذی فوق العاده‌ای جذب می‌کند که باعث ایجاد سیری نیز می‌شوند و فرد را از پرخوری و ریزه‌خواری بین وعده‌های غذایی خلاص می‌کنند. چغندر به دلیل دارا بودن فیبر فراوان به تصفیه و پاکسازی بدن کمک زیادی می‌کند. این سبزی پرخاصیت با تحریک عملکرد روده‌ها و پیشگیری از یبوست از احتباس آب در بدن و همچنین تجمع توکسین‌ها جلوگیری می‌کند.

چغندر با ممانعت از تجمع چربی‌ها در سلول‌های کبدی به کنترل عملکرد آن کمک زیادی می‌کند. همچنین باعث بهبود عملکرد سیستم لنفاوی می‌شود و به دفع توکسین‌ها از بدن کمک می‌کند.

کد خبر 644851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha