تارت انار یکی از تارت‌های بسیار خوشمزه و پاییزی است که می‌توانید برای شب یلدا تهیه کنید.

تارت انار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پارسی‌دی، تارت انار یکی از تارت‌های بسیار خوشمزه و پاییزی است که می‌توانید برای شب یلدا تهیه کنید. این تارت خوشمزه با شکلات و دانه‌های انار تهیه می‌شود. شما می‌توانید این تارت خوشمزه را با کراست بیسکویت یا شکلات هم تهیه کنید که خیلی راحت است و نیازی به فر ندارد و خیلی ساده بدون داشتن وسیله خاصی می‌توانید این تارت خوشمزه را آماده کنید. برای تهیه تارت‌ها باید قالب پای و تارت را داشته باشید تا بتوانید آن را به صورت قالبی خارج کنید اما بهتر است در تهیه تارت‌ها از قالب کف جدا شونده استفاده کنید تا به راحتی و بدون خراب شدن دسر یا تارت خود آن را خارج کنید.

مواد لازم برای تهیه تارت انار برای شب یلدا

بیسکویت پتی پور ۲ بسته

کره ۱۳۰ گرم

پودر کاکائو ۲ ق غذا خوری

شکلات تخته‌ای ۲۰۰ گرم

خامه صبحانه ۱۰۰ گرم

دانه انار به مقدار لازم

طرز تهیه تارت انار با شکلات و انار

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

ابتدا بیسکویت‌ها را که بهتر است از نوع شکلاتی استفاده کنید سپس داخل غذاساز یا خرد کن ریخته و پودر کنید اگر دستگاه ندارید می‌توانید بیسکویت‌ها را داخل نایلون ریخته و با گوشتکوب بکوبید تا له شود و برای اینکه تارت رنگ تیره‌تر و شکلاتی داشته باشد پودر کاکائو را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم: تهیه کراست

در ادامه کره را داخل مایکروفر قرار دهید یا به روش دلخواه ذوب کنید و به بیسکویت‌ها اضافه کنید و هم بزنید سپس قالب تارت را آماده کنید و کراست را داخل قالب ریخته و با ته یک لیوان خوب فشرده کنید و بعد قالب را برای نیم ساعت تا یک ساعت داخل یخچال قرار دهید.

مرحله سوم: تهیه شکلات

در ادامه شکلات تخته‌ای را که می‌توانید از درصدهای مختلف و ترکیب آنها استفاده کنید را با چاقو خرد کنید سپس یک خامه ۲۰۰ گرمی را داخل کاسه ریخته و بن ماری کنید یا برای یک دقیقه در مایکروفر با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا کمی بجوشد و بعد شکلات خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود حالا قالب تارت را از یخچال خارج و شکلات را اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم: تهیه تارت شکلات و انار

بعد از ۱۵ دقیقه قالب را خارج کنید و دانه‌های انار را به دلخواه داخل قالب روی شکلات ریخته و قالب را برای ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و نیم ساعت قبل از سرو در دمای محیط قرار دهید سپس از قالب خارج و سرو کنید.

نکات کلیدی در تهیه تارت انار

۱- به دلخواه می‌توانید زمانی که شکلات را ذوب کردید به آن فندوق و یا گردو اضافه کنید.

۲- اگر قالب کف جدا شونده استفاده می‌کنید به راحتی کف را از زیر فشار دهید و تارت را بالا ببرید.

۳- برای سرو حتما در دمای محیط قرار داده تا راحت برش بخورد.

۴- این مواد برای سایز قالب ۲۴ سانت مناسب است.

کد خبر 643988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رقیه مهدیان IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۳۰
    2 2
    خیلی خیلی عالی بود
  • Melody IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    0 0
    خیلی عالی