مجموع نظرات: ۳
شنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
۰ نفر

چند روز دیگر، ناسا مأموریتی را برای زدن یک سیارک و فرستادن آن به مدار جدید آغاز خواهد کرد تا برای این احتمال که سیارکی در آینده ممکن است زمین را تهدید کند آماده شود. اما به‌هیچ عنوان نگران نباشید؛ کارشناسان می‌گویند که هیچ احتمالی وجود ندارد که این ماموریت زمین را تهدید کند.

دارت

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از وب‌سایت اسپیس، ماموریت آزمایش تغییر جهت دوگانه سیارک ناسا (DART)، اساساً برای آن است که ناسا آزمایشی را به انجام برساند که اگر یک سیارک نسبتا بزرگ در مسیر برخورد با زمین قرار گیرد، چگونه عمل کند.

این ماموریت تلاش خواهد کرد تا با یک صخره فضایی برخورد کند و مدار آن را تغییر دهد. DART از پایگاه فضایی واندنبرگ در کالیفرنیا با موشک فالکون۹ اسپیس‌ایکس در روز ۲۳نوامبر (۲آذر) پرتاب خواهد شد و اگر همه چیز خوب پیش برود، در اواخر سال۲۰۲۲ با هدف سیارکی خود برخورد خواهد کرد.

با این حال، امی ماینزر، ستاره شناس و کاوشگر ناسا می‌گوید، حتی اگر آزمایش دقیقا طبق برنامه پیش نرود، دارت (DART) هیچ شانسی برای برخورد با زمین ندارد.

دارت با سرعت ۶/۶ کیلومتر بر ثانیه به قمر دیمورفوس ضربه می‌زند. این سرعت چشمگیر ۲۳۷۶۰ کیلومتر در ساعت است. طبق گفته ناسا، این برخورد باید باعث می‌شود که سرعت مداری این قمر به میزان کسری از درصد تغییر کند. این جابجایی جزئی باید برای تغییر دوره مداری آن چندین دقیقه کافی باشد. به گفته ناسا، تغییر در مدار دیمورفوس به دور دیدیموس توسط تلسکوپ های روی زمین مشاهده و اندازه‌گیری می‌شود تا مشخص شود که آیا این ماموریت موفقیت‌آمیز بوده است یا خیر.

کد خبر 638600

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
    1 0
    این کار مثل اینه که با یه نارنجک به یه کوه بزنیم و انتظار داشت که کوه جابه جا بشه
    • محمدرضا IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۲
      2 1
      ناسا بهترین دانشمندا رو داره بی دلیل کاری رو نمیکنه بعد با سیکل بیا نظر بده 😆
  • اسدی IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    0 0
    بابا همش علکی مگن مگه میشه مسیر یه سیارک با این همه سرعت تغیرکرد