چهار فضانورد با سفینه جدید «دراگون سرنشین‌دار» شرکت اسپیس‌ایکس به مدار زمین رفتند تا وارد ایستگاه فضایی بین‌المللی شوند.

Dragon

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از space.com فضانوردان ماموریت «کرو-۳» (Crew-3) شامل راجا چاری، تام مارشبرن و کایلا بارون از سازمان هوافضای آمریکا (ناسا) و ماتیاس ماورر از سازمان فضایی اروپا در ساعات روز چهارشنبه ۱۰ نوامبر (۱۹ أبان) سوار بر سفینه دراگون سرنشین‌دار با نام «پایداری» (Endurance) با یک موشک فالکون از مرکز فضایی کندی در ایالت فلوریدای آمریکا به فضا پرتاب شدند.

این چهار فضانورد یک همراه پنجم هم دارند، یک لاک‌پشت اسباب‌بازی به نام «پفائو» (Pfau) که شناور بودن در ویدئوی ارسالی فضانوردان از مدار زمین وضعیت جاذبه صفر آنها را نشان می‌دهد.

پرتاب فضانوردان ماموریت «کرو-۳» به علت وضعیت بد آب‌وهوایی و نیز مشکل جزئی پزشکی یکی از آنها با ۱۰ روز تاخیر انجام شد.

فضانوردان در تماس ویدئویی از مدار زمین با نشان دادن داخل سفینه، پرتابشان را نرم و آرام توصیف کردند.

چهار فضانورد با سفینه دراگون شرکت اسپیس‌ایکس به مدار زمین رفتند
نمایی از کره زمین که فضانوردان از درون سفینه دراگون سرنشین‌دار «پایداری» گرفته‌اند

از میان این چهار نفر، مارشبرن یک فضانورد کهنه‌کار است، اما سه نفر دیگر نخستین سفر فضایی خود را انجام می‌دهند.با اینکه این فضانوردان در ساعات اولیه قرار گرفتن در وضعیت بی‌وزنی حال خود را خوب توصیف کردند، اما یکی از آنها، «چاری» تقاضای کنفرانس خصوصی پزشکی کرد.

حدود نیمی از زنان و مردانی که به فضا می‌روند، دچار «نشانگان تطبیق فضایی» می‌شوند، یک عارضه گذرا اما آزارنده که مربوط به قرار گرفتن در شرایط فقدان جاذبه است.

کد خبر 637083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha