ناسا می‌گوید سیارکی به بزرگی برج ایفل در حال نزدیک شدن به زمین است.

زمين - سيارك

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از ایندیپندنت، این سیارک "به طور بالقوه خطرناک" در تاریخ ۱۱ دسامبر(۲۰ آذر) از فاصله‌ی ۳.۸ میلیون کیلومتری زمین عبور می‌کند بنابراین نیازی به ترس و وحشت نیست.

اگرچه این سیارک ۳۳۰ متری به نام "۴۶۶۰ Nereus"، تهدیدی برای زمین حساب نمی‌شود اما طبق پیش‌بینی‌ها طی دهه‌های پیش رو ۱۲ بار دیگر از کنار زمین عبور خواهد کرد و نزدیک‌ترین فاصله را در تاریخ ۱۴ فوریه سال ۲۰۶۰ خواهد داشت. در این سال، سیارک "۴۶۶۰ Nereus" یک میلیون و ۲۰۰ هزار کیلومتر از زمین فاصله خواهد داشت.

برای مقایسه در نظر داشته باشید که فاصله ماه تا زمین حدود ۳۸۴ هزار کیلومتر است.

این سیارک اولین بار در سال ۱۹۸۲ کشف شده و از آنجا که در مداری نزدیک به زمین در گردش است برای فضاپیماها قابل دسترس است.

سیارکی به بزرگی برج ایفل در حال نزدیک شدن به زمین

در حال حاضر برنامه‌ای برای اکتشاف این سیارک وجود ندارد اما ناسا طی ماموریت رباتیک "NEAR" و ژاپن در ماموریت "هایابوسا"(Hayabusa) قصد کاوش این سیارک را دارند.

ماه گذشته امارات متحده عربی اعلام کرد که برنامه‌هایی برای کاوش سیارک‌ها دارد و اولین کشور عربی خواهد بود که دست به چنین کاری می‌زند.

ماموریت آنها قرار است در سال ۲۰۲۸ آغاز شود و طی آن هفت سیارک از جمله زهره مورد بررسی قرار بگیرد و در سال ۲۰۲۳ فرودی بر یک سیارک انجام شود.

گذر سیارک‌های بزرگ از کنار زمین پدیده غیرمعمولی نیست. در ماه مارس(اسفند-فروردین) سیارکی بزرگ از فاصله‌ی یک میلیون و ۲۵ هزار مایلی از زمین گذر کرد.

ناسا سیارک‌هایی که در فاصله‌ی چهار میلیون و ۶۵ هزار مایلی(شش میلیون کیلومتری) از زمین قرار می‌گیرند و قطری بیشتر از ۱۵۲ متر دارند را در دسته‌ی "به طور بالقوه خطرناک" قرار می‌دهد.

کد خبر 636490
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha