همشهری آنلاین: ناسا اعلام کرد: یک سیارک کوچک 27 بهمن ماه ( 15 فوریه) از نزدیک زمین عبور خواهد کرد

27 بهمن، سیارکی با فاصله‌ بسیار کم از کنار زمین عبور می‌کند

به گزارش ایرنا، ناسا در گزارشی اعلام کرد که این سیارک روز جمعه با فاصله‌ای بسیار کم (کمتر از فاصله ماهواره‌های تلویزیونی از زمین) از کنار زمین عبور می‌کند ولی به زمین برخورد نخواهد کرد.

دونالد یومانس، مدیر برنامه اشیاء نزدیک به زمین ناسا در این مورد گفت: جای نگرانی برای عبور این سیارک در روز جمعه (پانزدهم فوریه ) نیست زیرا محققان کاملا از مدار این سیارک اطلاع دارند و می‌توانند با اطمینان زیاد بگویند که امکانی برای برخورد این سیارک با زمین وجود ندارد.

این سیارک با نام ˈ2012 DA14ˈ سال گذشته توسط گروهی از ستاره شناسان اسپانیایی کشف شد و گفته می‌شود که اندازه آن حدود 46 متر، یعنی به اندازه یک استخر المپیک است و از 27 هزار و 520 کیلومتری زمین و از روی اقیانوس هند عبور خواهد کرد.

این نزدیک‌ترین عبور یک جسم خارجی از نزدیکی زمین از 15 سال پیش به شمار می‌آید زیرا ماهواره‌های زمین شناسی و تلویزیونی در 8000 کیلومتری زمین قرار دارند و ساعت 2:24 دقیقه بعد از ظهر به وقت شرق آمریکا، نزدیک‌ترین فاصله این جسم با زمین خواهد بود.

آخرین باری که یک جسم خارجی وارد جو زمین شد، در سال 1908 میلادی بود که سیارکی با ورود به جو زمین، در سیبری به زمین برخورد کرد و 80 میلیون درخت در 830 مایل مربع (2149 کیلومتر مربع) نابود شد.

کد خبر 200915
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز