هفته‌نامه‌ی دوچرخه: خدمات اورژانس اجتماعی ۱۵۷۰ برای درخواست‌های کمک درباره‌ی فوریت‌های روانی دانش‌آموزان در سراسر کشور فعال شده است.

نماد

«مسعود شکوهی»، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد گرایش به رفتارهای پرخطر در دانش‌آموزان درباره‌ با راه‌اندازی اورژانس اجتماعی به دانش‌آموزان گفت: «خط ملی «نماد» به‌شماره‌ی ۱۵۷۰، به‌عنوان یکی از اضلاع و پیوست‌های برنامه‌ی ملی نماد، اکنون در سراسر کشور فعال شده است. این خط دارای سه بخش« راهنمایی»، «مشاوره» و «مددکاری اجتماعی» است که دانش‌آموزان، مدرسه‌ها و خانواده‌ها می‌توانند با این شماره تماس حاصل کرده و کمک‌های لازم را دریافت کنند.»

نماد، از برنامه‌هایی است که سال‌هاست با مدیریت موردی و مددکاری اجتماعی و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان در محلات حاشیه‌نشین اجرا می‌شود.

شکوهی افزود: «تماس‌ها با خط ملی نماد، به‌طور کلی شامل سه دسته هستند: درخواست راهنمایی درباره‌ی مشکلات تحصیلی دانش‌آموزان، درخواست مشاوره درباره‌ی مشکلات مربوط به بهداشت روان دانش‌آموزان و درخواست کمک درباره‌ی فوریت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان. در این خط، روزانه، کارشناسان هسته‌ها و مراکز مشاوره‌ی آموزش و پرورش، با تخصص‌های گوناگون مشاوره و مددکاری اجتماعی در دو شیفت صبح و عصر مشغول خدمت هستند و به تماس‌ها پاسخ می‌دهند.»

او با بیان این‌که در این خط، راهنمایی‌های لازم ارائه می‌شود و در برخی موارد نیز تیم‌های فوریت‌های روانی اجتماعی اعزام و در برخی موارد به دستگاه‌های مرتبط ارجاع می‌شوند، عنوان کرد: «بر اساس چارچوب فنی، این خط مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌های درون سازمانی آموزش و پرورش و نیز همکاری و ارجاع بین سازمانی با دستگاه‌های مسئول، طراحی و تعریف شده است. ما مقیدیم که در حدود وظایف و اختیارات سایر دستگاه‌ها، دخالت نکنیم و شبهه‌ی فعالیت موازی ایجاد نشود.»

هفته‌ی مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی از ۲۲ تا ۲۸ آبان‌ماه در مدرسه‌های سراسر کشور برگزار شد؛ «خودمراقبتی در برابر آسیب‌های اجتماعی در دوره‌ی شیوع بیماری کرونا» به‌عنوان شعار این هفته انتخاب شده بود.

کد خبر 638452

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha