سه‌شنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۸
۰ نفر

پنج‌شنبه، ۲۷ آبان، روز جهانی فلسفه است. علمی که عمرش به اندازه‌ی عمر انسان بر روی زمین است.

فلسفه

واژه یونانی فلسفه(philosophy) یا فیلوسوفیا از دو بخش تشکیل شده است: «فیلو» به معنی دوستداری و «سوفیا» به معنی دانایی. اولین کسی که این کلمه را به کار برد، فیثاغورس بود. وقتی از او سؤال کردند که: آیا تو فرد دانایی هستی؟ جواب داد: «نه، اما دوستدار دانایی هستم.» بنابراین فلسفه از اولین روز پیدایش به معنی عشق ورزیدن به دانایی، تفکر و فرزانگی بوده است.

این روزها یکی از رشته‌های پرطرفدار دانشگاهی، رشته‌ی فلسفه است و خیلی از نوجوان‌های اهل فکر، دلشان می خواهد کمی از این علم سردربیاورند. پیشنهاد هفته‌نامه‌ی دوچرخه برای این گروه از نوجوان‌ها، مطالعه‌ی کتاب «دنیای سوفی» است؛ داستانی درباره‌ی تاریخ فلسفه.

رمان با نام سوفی آموندسن، دختر نروژی پانزده ساله آغاز می‌شود. سوفی یک سری نامه‌های عجیب و غریب از فردی ناشناس دریافت می‌کند. بخش‌های ابتدایی، شامل نامه‌های طولانی از یک مرد به نام آلبرتو ناکس است که در خصوص یونان باستان، سقراط و سؤالات اساسی زندگی بشری عنوان می‌کند. پس از دریافت چند نامه، سوفی و آلبرتو یکدیگر را ملاقات می‌کنند.

داستان بسیار جذاب و پرکشش است و سعی می‌کند در ضمن پیش بردن ماجرا، تاریخ فلسفه را به‌صورت طبقه‌بندی شده به خواننده آموزش دهد.

کد خبر 637948

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha