فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران گفت: دیروز در آمارها تغییری داشتیم و افزایشی در آمار شاخص‌های سرپایی و بستری دیده شد که می‌تواند زنگ خطر باشد.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران در جلسه این ستاد گفت: در هفته گذشته روند پرشتاب در امر واکسیناسیون را شاهد بودیم که این موضوع با مداخلاتی محقق شد از جمله آنکه ۱۹ مرکز در تهران به صورت شبانه روزی تزریق واکسن را انجام داده اند و مداخله دیگر مشارکت مراکز جامع سلامت بود که همه این مداخلات نشان دهنده شکل گیری یک پلتفرم در امر واکسیناسیون بود. در حقیقت زیرساختی در این موضوع شکل گرفت که باید با همین روند ادامه پیدا کند.

وی افزود: درباره افزایش استقبال عمومی در حوزه واکسیناسیون در همه دنیا بخشی از جمعیت برای واکسیناسیون مراجعه نکردند که بین ۱۵ تا ۲۵ درصد است که در کشور ما نیز باید چنین الگویی وجود داشته باشد؛ لذا با اقداماتی همچون در دسترس بودن، تنوع جغرافیایی و همچنین تنوع در سبد واکسیناسیون می توان استقبال را افزایش داد.

زالی ادامه داد: امیدواریم واکسن های داخلی نیز در آینده نزدیک که دارای کیفیت و اثربخشی خوبی هستند به این سبد اضافه شوند و در استقبال عمومی نقش موثری داشته باشند.

وی تاکید کرد: در ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح شد که با مدیریت هوشمند محدودیت ها به گونه ای حرکت شود که داشتن کارت واکسیناسیون برای ارائه خدمات اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای استان تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به انجام فاز سوم کارآزمایی بالینی واکسن فخرا گفت: پلتفرم این واکسن شبیه به واکسن برکت و سینوفارم است. لذا باید کمک کنیم دوستان هر چه سریعتر فاز سوم کارآزمایی بالینی این واکسن را محقق کنند. در همین راستا پیشنهاد می کنیم که به دانشگاه شهید بهشتی مجوز داده شود تا زمینه کارآزمایی بالینی این واکسن فراهم شود.

زالی تاکید کرد: روز گذشته علی رغم اینکه در ۴ هفته اخیر شاهد الگوی کاهنده در آمارها بودیم اما دیروز در آمارها تغییری داشتیم که افزایشی مشاهده شد. این رشد در شاخص سرپایی و بستری ها دیده شد که می تواند به عنوان زنگ خطری باشد. لذا معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی باید آمارها را به دقت رصد کنند تا مراقبت کنیم که این افزایش گذرا بوده یا پایدار می شود. بی تردید برای بالا بردن اثربخشی واکسیناسیون و پیشگیری از ورود به پیک های بعدی باید از فرصت فعلی به خوبی برای بیماریابی استفاده کنیم. البته این کار نیازمند تامین منابع مالی نیز هست. قطعا در بازه بیماریابی بخش مهمی از طرح محله محور شهید سلیمانی نیز مورد توجه قرار می گیرد و اجرایی خواهد شد.

کد خبر 629106

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha