فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران آخرین آمار واکسیناسیون کووید-۱۹ را در تهران اعلام کرد.

علیرضا زالی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران از کاهش آمار ابتلا به کرونا در تهران، همچون سایر استان ها خبر داد و گفت: از ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار شهروند استان تهران ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر علیه ویروس کوید ۱۹ واکسینه شدند. همراه با تکمیل واکسیناسیون، همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جایگاه ویژه‌ای در مدیریت بحران کرونا دارد.

زالی افزود: در حال حاضر ۵ هزار بیمار در بیمارستان های تهران به علت ابتلا به کرونا بستری هستند که این شاخص نسبت به ابتدای آغاز خیز پنجم کاهش محسوسی را تجربه می کند. 

به گفته وی متوسط روزانه بستری ۷۰۰ تا ۸۰۰ نفر و ترخیص حدود هزار نفر گزارش شده است.

زالی  با اشاره به اینکه تعداد مراجعات سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی استان تهران به کمتر ۱۰ هزار نفر کاهش پیدا کرده است، تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز بحران در خیز بعدی بیماری، واکسیناسیون نقش بسزایی دارد. امیدواریم مردم هرچه زودتر بدون توجه به مدل و برند واکسن اقدام به تزریق کنند، چراکه بهترین واکسن، در دسترس ترین واکسن است و هر مدلی که تاکنون تولید شده بالای ۵۰ درصد ایمنی بخشی دارد که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است.

زنگ خطر بروز آسیب دیسک کمر در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی

زالی همچنین ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص انواع دردهای کمر و علائم اختلال در دیسک کمر گفت: به طور کلی افراد ممکن است دو نوع درد مکانیکی و التهابی را در ناحیه کمر تجربه کنند که نشانه های متفاوتی دارند. دردهای مکانیکی در افراد با راه رفتن، ایستادن و فعالیت های سنگین داشتن بروز می کند و دردهای التهابی با استراحت تشدید می شود.

وی یکی از علل دردهای مکانیکی را اختلال در دیسک کمر اعلام کرد و افزود: اگر در جدار طناب مانند اطراف دیسک بین مهره های کمر، ترک یا سستی ایجاد شود، ماده ژلاتینی بیرون زده، آب داخل دیسک که قسمت اعظمی از آن را تشکیل می دهد، کاهش پیدا می کند و به اعصاب کمر فشار وارد می شود. در بسیاری از مواقع آسیب در دیسک کمر با درد در کمر خود را نشان می دهد و با درد و تیر کشیدن در پاها ادامه پیدا می کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه بیماری های دیسک کمر شامل دیسک کمری دژنره،ترک دیسک کمر و پارگی یا فتق دیسک کمر بوده و بروز آن در دهه سوم و چهارم زندگی افراد بسیار شایع است، افزود: بهترین روش تشخیص این بیماری ها، تصویربرداری MRI است که پس از تشخیص پزشک باید انجام شود.

زالی در خصوص علائم این اختلال نیز اضافه کرد: علائم آسیب های دیسک کمر ابتدا خفیف است و به مرور تشدید می شود. در بیش از ۹۰ درصد موارد، آسیب به دیسک کمر نیاز به جراحی ندارد و با مداخلات درمانی بهبود می یابد، اما اگر درد بیشتر از ۳ یا چهار هفته طول بکشد و عوارض شدید تری بروز پیدا کند، با تشخیص پزشک، فرد باید تحت عمل جراحی قرار گیرد.

کد خبر 630467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha