عضو کمیته علمی کشوری کرونا از اجرای آزمایشی طرح کنترل هوشمند کرونا در استان قزوین از ۲ هفته آینده خبر داد.

کرونا در ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، دکتر مصطفی قانعی عضو کمیته ملی واکسن کرونا در گفتگو با خبر شبکه یک سیما اظهار کرد: بر اساس تلاش‌های دوساله شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه زیرساخت فناوری اطلاعات هوشمند و مدیریت خوب وزارت کشور، سامانه‌ای به طور هوشمند تمامی بانک‌های اطلاعاتی ترددها و ورود و خروج به کشور و تمام سامانه‌های اطلاعاتی متصل به آن را رصد می کند و قادر است به کسانی که واکسن زده و ناقل کرونا نیستند، نوید دهد که می‌توانند کسب و کار خود را باز کنند.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه هوشمند نویدی برای راه‌اندازی دوباره اقتصاد و مهار کروناست. برای این اتفاق، تمام نهادهای ذی‌ربط مشارکت خواهند داشت.

قانعی گفت: قرار است به طور آزمایشی طی ۲ هفته آینده در استان قزوین بازگشایی کسب و کارها انجام گیرد و چنانچه نتایج موفقیت‌آمیز باشد، وارد مرحله کشوری خواهیم شد. امیدواریم نتایج این طرح تا ۳ ماه آینده به ستاد ملی کرونا ارائه شود.

وی افزود: از ویژگی‌های این طرح می‌توان به بازگشایی کسب و کارها بر اساس اطلاعات سامانه هوشمند و رونق اقتصاد اشاره کرد.

قانعی تصریح کرد: سامانه قرنطینه هوشمند تمام ترددها، کسب و کار، رفت و آمدهای جاده‌ای و… را به طور هوشمند رصد و این امکان را فراهم می‌کند تا فردی که واکسن زده و ناقل کرونا نیست، بتواند به ادامه کسب و کار خود بپردازد.

وی ادامه داد: به ثبت‌نام در این سامانه نیازی نیست و کسی هیچ کارتی دریافت نمی‌کند. بلکه فقط اطلاعات تردد مبادی ‌میان‌جاده‌ای هر فرد ردیابی می‌شود و در صورتی که فرد واکسن زده باشد و ناقل نباشد، اجازه انجام سفر و تردد را خواهد داشت.

قانعی تاکید کرد: فقط اطلاعات آزمایشگاهی و فردی هر شخص در سامانه ثبت خواهد شد و دوربین‌های کنترل و ردیابی مجوز سامانه‌ای صادر می‌کنند و چنانچه منعی وجود داشته باشد، مجوز تردد صادر نخواهد شد.

کد خبر 629641

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بهداشت و درمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha