نیکولا جنتیله، شیرینی‌پز ۳۷ ساله ایتالیایی، نمی‌خواست فقط خواننده ادبیات فانتزی باشد، بلکه می‌خواست به شیوه داستان‌های فانتزی زندگی کند. نیکلا جنتیله پس از ساخت نسخه خود از سرزمین میانه تالکین، یک حلقه به سبک حلقه داستان‌های ارباب حلقه‌ها در کوه وزوو یکی از معرف‌ترین آتش‌فشان‌های ایتالیا انداخته است. او رویایش را زندگی می‌کند.

نیکولا جنتیله

به گزارش همشهری آنلاین، جنتیله نمی‌خواست فقط شبیه هابیت‌ها باشد، بلکه می‌خواست مثل آن‌ها زندگی کند. او ابتدا یک قطه زمین دو هکتاری در حومه بوکیانیکو در نزدیکی شهر چیتی در ایتالیا خریداری کرد. در آن زمین، او و همسرش شروع به ساختن دهکده شخصی خود به سبک هابیتونِ سرزمین میانه جی.آر.آر. تالکین کردند. 

او سپس در ۲۷ آگوست همراه با گروهی از دوستان و طرفداران ارباب حلقه‌ها که لباس الف، هابیت، دورف، جادوگر و البته انسان پوشیده بودند، بیش از ۲۰۰ کیلومتر از چیتی تا ناپل در میان کوه‌ها راهپیمایی کرد و از رودخانه‌ها عبور کرد، تا «حلقه»، شیء محوری داستان ارباب حلقه‌ها را درون دهانه آتشفشان کوه وزوو بیندازد. 

تصاویر | سرآشپز ایتالیایی که مثل هابیت‌های ارباب حلقه‌ها زندگی می‌کند | جادوی سیاه در کمین محیط زیست

جنتیله می‌گوید: «چند وقت پیش متوجه شدم که کتاب‌ها و فیلم‌ها دیگر جوابگوی اشتیاقم به ژانر فانتزی و به ویژه حماسه ارباب حلقه‌ها نیستند. من هنوز در حال خواندن درباره زندگی دیگران بودم. تصمیم گرفتم زندگی تمام و کمال هابیتی خودم را داشته باشم.»

او قبلا در دو هکتار زمینی که خریده، اولین خانه دهکده‌اش را ساخته است. خانه‌ای به سبک خانه هابیت‌ها که خود و خانواده‌اش در آن زندگی می‌کنند و درهایش به روی بازدیدکنندگان باز است. سرآشپز شیرینی‌پز امروز که قبلا در رشته زمین‌شناسی تحصیل کرده است، قصد دارد محل اقامت دورف‌ها، مسافرخانه اژدهای سبز و یک نسخه بزرگ از خانه بیلبو بگینز، یکی از هابیت‌های ارباب‌ حلقه‌ها را هم بسازد. هدف او این است که این قطعه از استان ابروتزو ایتالیا را به دهکده هابیت‌ها تبدیل کند. دهکده‌ای با یک مزرعه در کنارش که در آن بازدیدکنندگان می‌توانند تجربه سیر و سیاحت در دنیایی جادویی را داشته باشند. چیزی که به گفته جنتیله، از زندگی مردم منطقه بوکیانیکو چندان دور نیست. 

تصاویر | سرآشپز ایتالیایی که مثل هابیت‌های ارباب حلقه‌ها زندگی می‌کند | جادوی سیاه در کمین محیط زیست

او می‌گوید: «رفته‌رفته متوجه شدم که دوستان و بستگانم و کشاورزان بوکیانیکو همیشه مثل هابیت‌ها زندگی می‌کرده‌اند. آن‌ها مثل هابیت‌ها کار می‌کنند و مشغول به کارهایی هستند که در ارتباطی نزدیک با طبیعت است. آن‌ها مثل هابیت‌ها جشن می‌گیرند. جشنواره‌ها و رقص‌هایی که در آن‌ها حتی مثل هابیت‌ها لباس می‌پوشند.

در بوکیانیکو، هر سال جشنواره «باندراسی» برگزار می‌شود. این جشنواره یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌ها در اروپا است و تقریبا ۵۰۰ سال قدمت دارد. در این جشنواره مردم لباس‌های قرون وسطایی می‌پوشند، آواز می‌خوانند، می‌رقصند و غذاهای محلی می‌پزند.

جنتیله ادامه می‌دهد: «آن‌ها لباس‌های هابیتی هستند. من متوجه شدم که همیشه در «شایر» هابیت‌ها زندگی کرده‌ام. تنها چیزی که وجود نداشت، آگاهی از این موضوع و البته ساختن این دهکده بود. من می‌خواستم مردم وارد ذهن و خیال من شوند. خیلی‌ها ما را مسخره می‌کنند. عده‌ای فکر می‌کنند من می‌خواهم از واقعیت و دنیای واقعی فرار کنم و از آن فاصله بگیرم. من رویای خودم را زندگی می‌کنم و این ماجراجویی من است. با خرید آن قطعه زمین، من واقعیتی را که دوست ندارم پاک می‌کنم و آن‌طور که می‌خواهم به آن سر و شکل می‌دهم. 

او می‌گوید که دهکده او به دلیل یک مشکل کپی رایت، کونتیا جنتیله (Contea Gentile) نامیده خواهد شد.

تصاویر | سرآشپز ایتالیایی که مثل هابیت‌های ارباب حلقه‌ها زندگی می‌کند | جادوی سیاه در کمین محیط زیست

خانه‌ها به شیوه تامین سرمایه جمعی ساخته می‌شوند و انرژی آن‌ها با استفاده از انرژی خورشیدی تامین خواهد شد. جنتیله مانند یک هابیت واقعی عاشق طبیعت و هدفش مراقبت از آن است. او می‌گوید سفر او به وزوو برای انداختن حلقه به داخل دهانه فقط یک پیاده‌روی عجیب و غریب توسط طرفداران ارباب حلقه‌ها نبود، بلکه او می‌خواست با این کار پیامی به ما برساند: «امروز زمین توسط آلودگی‌ها و شرایط آب‌وهوایی در معرض تهدید است؛ دشمنانی که به ترسناکی سائورون (ارباب تاریکی) هستند. ما می‌خواستیم نشان دهیم که سرزمین ما، مانند سرزمین میانی تالکین، باید نجات داده و محافظت شود. به همین دلیل ما برای انداختن حلقه به آنجا رفتیم. من بسیار دوست‌دار محیط زیست هستم و نخواستم تکه‌ای فلز را در طبیعت رها کنم. بنابراین تکه‌ای از گدازه‌ای سردشده را داخل دهانه آتشفشان انداختیم و حلقه را به پسر کوچکی دادیم که در جریان این سفر با او آشنا شدیم.»

اوا ادامه می‌دهد: «ما در این سفر چندصد کیلومتری با افراد زیادی ملاقات کردیم.  محبتی که آنها به ما نشان دادند باورنکردنی بود. مردم در خیابان درهای خانه‌های خود را برای ما باز کردند، غذا به ما تعارف کردند، پیشنهاد دادند که در خانه‌هایشان میزبان ما باشند و اجازه دادند دوش بگیریم. اگر این جادو نیست، پس چیست؟»

منبع: گاردین، لیت‌هاب. 

کد خبر 625556

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha