مجموعه‌ای از نقاشی‌ها و تصویرگری‌هایی که جی.آر. آر تالکین در زمان نوشتن «ارباب حلقه‌ها» خلق کرده بود برای نخستین‌بار در این رمان منتشر می‌شود.

جی آر آر تالکین

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از گاردین نوشت: تصویرگری‌هایی که توسط «جی آر آر تالکین» خالق رمان «ارباب حلقه‌ها» در دوران نگارش این رمان خلق شده بود برای نخستین‌بار در نسخه جدید این رمان منتشر خواهد شد.

«تالکین» همیشه نسبت به توانایی‌هایش به عنوان یک هنرمند فروتن بود؛ با این‌که تعدادی از تصویرگری‌های او در «هابیت» به نمایش گذاشته شد اما این نویسنده به دلیل نظرات یک منتقد که معتقد بود استعداد ادبی و قوه تخیل او در نقاشی‌هایش تجلی پیدا نکرده است به نحوی ناامید شده بود.

چاپ نقاشی‌های تالکین در ارباب حلقه‌ها

اما او همزمان که مشغول نوشتن سفر «فرودو» و «سم» بود تصویرهای کمکی برای تفریح خلق کرد. این نقاشی‌ها در قالب کتاب‌های مصور گردآوری شدند و در سال ۲۰۱۸ در نمایشگاه‌هایی به نمایش گذاشته شدند.

حالا انتشارات «هارپر کالینز» حق چاپ این نقاشی‌ها را در نسخه جدید کتاب «ارباب حلقه‌ها» کسب کرده است تا آن‌ها را در کنار متن کتاب منتشر کند. این نسخه جدید که شامل ۳۰ طراحی «تالکین» است در ماه اکتبر منتشر خواهد شد.

کد خبر 591982

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha