همشهری آنلاین: شرکت آمازون با هزینه‌ای در حدود یک میلیارد دلار نسخه تلویزیونی «ارباب حلقه‌ها» را می‌سازد تا رکورد گران‌ترین و پرهزینه‌ترین سریال تاریخ را به نام خود سند بزند.

ارباب حلقه ها

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از هاليوود ريپورتر، سه‌گانه سينمايي «ارباب حلقه‌ها» به كارگرداني پيتر جكسن با بودجه تقريبي 300 ميليون دلار توليد شد و با فروش سه ميليارد دلاري يكي از موفق‌ترين مجموعه‌هاي سينمايي تاريخ لقب گرفت. حالا قرار است نسخه تلويزيوني ماجراهاي دنياي ميانه كه بر اساس كتاب‌هاي جي. آر. آر. تالكين خلق مي‌شود، ركورد صرف هزينه را با يك ميليارد دلار از آن خود كند.

ركورد گران‌ترين سريال تاريخ تلويزيون پيش از اين با فقط 100 ميليون دلار در اختيار درام تاريخي «تاج» از شبكه نتفليكس بود. مديران شركت آمازون از زمستان گذشته كليد توليد «ارباب حلقه‌ها» را در چند فصل زدند و بنياد تالكين، هارپركالينز و نيولاين سينما با پرداخت 250 ميليون دلار حق توليد سريال را در مبارزه با نتفليكس به دست آوردند. شرط عملي شدن اين قرارداد توليد دست‌كم پنج فصل از «ارباب حلقه‌ها»ست.

يكي ديگر از بندهاي قرارداد آغاز توليد پروژه در كمتر از دو سال آينده است. قرار است فصل اول سريال ماجراهاي پيش از نخستين قسمت سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» يعني «ياران حلقه» را به تصوير بكشد. ضمن اينكه سريال برخلاف سه‌گانه سينمايي هيچ اشاره‌اي به سرنوشت حلقه نخواهد داشت.

دومين قسمت سه‌گانه «دو برج» بود و آخرين قسمت آن با نام «بازگشت پادشاه» سال 2003 روانه پرده سينماها شد؛ فيلمي كه در 11 رشته نامزد دريافت جايزه اسكار بود و در اتفاقي شگفت‌انگيز، تمام اسكارهاي ممكن را به دست آورد.

کد خبر 402177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha