موفقیت نیوزیلند در کنترل شیوع کرونا موجب شد که فیلم‌برداری سریال ارباب حلقه‌ها در این کشور از سر گرفته شود. این سریال به ماجراهای پیش از مجموعه ارباب حلقه‌های پیتر جکسون می‌پردازد. به این بهانه، نگاهی انداختیم به دهکده نوستالژیک هابیتون، مجموعه‌ای گردشگری که برای در دهه ۱۹۹۰ برای فیلم‌برداری ارباب‌حلقه‌ها و هابیت ساخته شد.

هابیتون

به گزارش همشهری آنلاین، دهکده هابیتون یک مزرعه خانوادگی بود که در دهه ۱۹۹۰ به محلی برای فیلم‌برداری مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها بدل شد. این مجموعه سینمایی، در جنوب غربی ماتاماتا در نیوزیلند واقع شده و سال‌ها است یک مقصد گردشگری برای علاقمندان به داستان‌های تالکین بدل شده است. هر چند که در میان بازدیدکنندگان از این مجموعه افرادی هم هستند که حتی یکی از فیلم‌های مجموعه ارباب حلقه‌ها را ندیده‌اند و تنها به دلیل زیبایی این محل به آن سفر می‌کنند.

وقتی پیتر جکسون، کارگردان نیوزیلندی مجموعه فیلم‌های ارباب حلقه‌ها و هابیت، به دنبال یافتن محلی برای فیلم‌برداری ارباب حلقه‌ها بود، در جستجوی هوایی به این مزرعه برخورد کرد. به گفته جکسون این ناحیه گویی تکه‌ای انگلستان باستان بود. الن لی طراح دکور و صحنه این فیلم‌ها هم گفت که انگار هابیت‌ها زودتر از آن‌ها اینجا را پیدا کرده‌اند و به نظرشان رسید که این ناحیه  تپه‌های سبزش، بسیار به توصیفات تالکین از دهکده هابیت‌ها شبیه است.

تیم سازنده فیلم پس از به توافق رسیدن با صاحب مزرعه، ساخت دکور را شروع کردند. البته پیترجکسون معتقد بود که هابیتون باید راحت و آرام و شبیه به خانه باشد: «برای همین هم یک سال پیش از فیلم‌برداری گل‌ها و گیاهان در باغچه‌ها کاشته شدند و اجازه دادیم علف‌های هرز در ترک دیوارها برویند تا یک مکان واقعی و نه فقط جایی برای فیلم‌برداری ساخته باشیم.»

البته این مجموعه پس از گذشت سال‌ها آسیب دید، ولی برای فیلم‌برداری فیلم هابیت، بازسازی شد. به گفته ایان مک‌کلن بازیگر نقش گندالف، این دهکده نه شبیه به یک سایت فیلم‌برداری بلکه شبیه به جایی بود که مردم در آن زندگی و کار می‌کنند.

۴۴ خانه هابیت در این سایت ساخته شده است و البته تنها ورود به برخی از آن‌ها امکان‌پذیر است. فضای داخلی سوراخ‌هایی که در تپه‌ها به عنوان خانه هابیت‌ها ساخته شده کوچک است و بعضی از آن‌ها بزرگ ساخته شده‌اند تا بازیگران نقش هابیت‌ها در آن‌ها کوچک به نظر برسند. بعضی از این خانه‌ها هم در اندازه کوتوله‌ای ساخته شده‌اند برای صحنه‌های فیلم‌برداری از بازیگران نقش کوتوله‌ها. 
کافه‌ای در این محل به نام گرین دراگون با خوراک‌ها و نوشیدنی‌ از بازدیدکنندگان این مجموعه پذیرایی می‌کند.  

کد خبر 510965

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha