گرین گیبلز، مزرعه‌ای که آنه شرلی با ماریلا و متیو در آن زندگی می‌کرد موزه‌ای است در جزیره پرنس‌ ادوارد که از سراسر جهان بازدیدکننده دارد.

گرین گیبلز

به گزارش همشهری آنلاین، اگر سریال آنه شرلی را به خاطر داشته باشید، حتما تصویر مزارع سبز و خانه‌هایی سفید با بام شیروانی و لباس‌های پف‌دار اهالی جزیره هم در یادتان مانده است. آن اهل گرین‌گیبلز نام رمانی از لوسی مود مونتگومری و داستان دختربچه یتیمی به نام آن‌شرلی است که حوالی سال ۱۸۰۰ میلادی در جزیره پرنس ادوارد زندگی می‌کند. خانه او، گرین‌گیبلز، خانه متیو و ماریلا، زن و مرد مسنی است که سرپرستی او را به عهده گرفته‌اند. گرین‌گیبلز نام مزرعه‌ای است که در دهکده‌ای به نام آوونلی واقع است. این مزرعه در شمال جزیره پرنس ادوارد در منطقه کاوندیش واقع است و ظاهرا متعلق به خویشاوندان خالق شخصیت آنه شرلی است. پس از شهرت این شخصیت داستانی، این بخش از جزیره پرنس ادوارد به سرزمینِ آن مشهور شد.

در حال حاضر مزرعه گرین گیبلز به موزه تبدیل شده و بخشی از پارک ملی جزیره پرنس ادوارد است و برای تاریخ ادبیات کانادا اهمیت بسیاری دارد. علاقمندان از نقاط مختلف جهان به جزیره پرنس ادوارد سفر می‌کنند، به آوونلی می‌آیند و در گرین گیبلز اتاق آن شرلی، اتاق ماریلا، اتاق متیو، میز ناهارخوری‌شان و خرده‌ریزهای زندگی روستایی شخصیت‌های داستانی را تماشا می‌کنند که بخشی از خاطرات کودکیشان بوده است. زادگاه نویسنده و مدرسه یک‌کلاسه‌ای که در آن تدریس می‌کرد نیز در این منطقه قرار دارد و از جاذبه‌های دیگر آوونلی برای گردشگران است. 

جزیره پرنس ادوارد ۲۲۵ کیلومتر طول دارد و عرض آن بین ۶ تا ۶۴ کیلومتر متغیر است. این جزیره کوچک، در خلیج سنت لارنس قرار دارد و به همراه نیوبرونزویک و نواسکاتیا، سه ایالت ساحلی کانادا را تشکیل می‌دهند. 

کد خبر 536283

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 5
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • baran IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۳
    11 2
    اخییییی❤️ کتابش هم خیبییییبلی قشنگه مث کارتونش
  • مهساا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۴
    11 1
    ای خدا دلم گرفت یادش بخیر واقعا ماهم چ روزایی با این سریال ب یاد ماندنی و خاطره انگیز زیبا داشتیم