موزه پارسوناژ برونته در یورکشایر انگلستان زمانی خانه خانواده برونته بوده و اکنون با مدیریت آن دینسدیل محلی است برای نمایش وسایل خانواده برونته و اتاق‌هایی که زمانی خواهران برونته در آنها بازی و دعوا می‌کردند، می‌خندیدند، می‌گریستند و می‌نوشتند.

موزه برونته

به گزارش همشهری آنلاین، موزه خواهران برونته هم مانند بسیاری از موزه‌های دنیا، به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا مدتی تعطیل شد. هر چند که این موزه، چند وقتی است که با دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی دوباره درهایش را گشوده، اما آن‌طور که در گزارش گاردین آمده، خسارت مالی زیادی به آن وارد شده است. از این رو چندی پیش بنیاد تی.‌اس الیوت، شاعر امریکایی-انگلیسی قرن ۱۹ و ۲۰، اعلام کرد که ۲۰ هزار پوند به خانه خواهران نویسنده کمک مالی می‌کند.

بسته بودن موزه به مدت طولانی، و همین‌طور محدودیت در پذیرش بازدیدکنندگان بعد از بازگشایی در دوران کرونا، دلیل وضعیت نابسامان مالی خانه-موزه خواهران برونته است. این موزه اعلام کرده است که به دلیل تعطیلی طولانی مدت و نرسیدن به درآمد مورد انتظار سالانه، بیش از ۵۰۰ هزار پوند خسارت دیده است. گرچه موزه ۲۸ اوت پس از تعطیلی چند ماهه بازگشایی شد، اما محدودیت در تعداد بازدیدکنندگان به دلیل شیوع کرونا و فاصله‌گذاری اجتماعی، موجب می‌شود که درآمد موزه خواهران برونته در ماه‌های آتی به نسبت سال‌های گذشته کاهش چشم‌گیری داشته باشد. 

شارلوت، امیلی و آن برونته، سه خواهر بریتانیایی بودند که در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ قرن نوزدهم میلادی رمان می‌نوشتند و کتاب‌هایشان اکنون در زمره ادبیات کلاسیک، همچنان خوانده و فیلم‌هایی با اقتباس از آن‌ها ساخته می‌شود. مشهورترین آثار خواهران برونته، جین ایر نوشته شارلوت و بلندی‌های بادگیر اثر امیلی برونته است. اگنس گری و مستاجر عمارت وایلدفل نیز رمان‌هایی نوشته آن برونته هستند. هر سه خواهر، از نویسندگان تاثیرگذار بریتانیایی هستند و هر سه جوانمرگ شدند. در موزه برونته، میزی که شارلوت، امیلی و آن پشتش می‌نشستند و می‌نوشتند و لباس‌ها، وسایل شخصی، وسایل آشپزخانه و اسباب‌بازی‌های دوران کودکیشان در معرض نمایش است. 

کد خبر 554650

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha