فروش کتاب در بریتانیا در روزهای خودقرطینگی فروش چشمگیری یافته است. مردم به ادبیات پناه برده‌اند و ارباب حلقه‌ها، صد سال تنهایی و رمان‌های کلاسیک پرحجم این روزها طرفداران بیشتری پیدا کرده است.

کتاب انگلیسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، فروش کتاب در سراسر بریتانیا رواج یافته است، چرا که خوانندگان می‌دانند خلوتی طولانی زیادی پیش رو دارند. کتابفروشی‌ها گزارش می‌دهند که  فروش رمان‌های حجیم و آثار ادبی کلاسیک افزایش قابل توجهی یافته است.

در هفته گذشته، واتراستونز، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای کتاب در انگلیس، پس از اعلام نارضایتی کارکنان به خاطر خطر شیوع کرونا، فروشگاه‌هایش را تعطیل کرد اما فروش آنلاین آن در یک هفته ۴۰۰ درصد افزایش یافت. این فروشگاه گزارش می‌دهد که افزایشی چشم‌گیر در فروش عناوین کلاسیک مشاهده می‌شود. از جمله کتاب‌هایی که بیش از همه در این روزها طرفدار دارند، صد سال تنهایی و عشق در زمان وبا از گابریل گارسیا مارکز، دلبند اثر تونی موریسون، گتسبی بزرگ فیتزجرالد و بل جار یا حباب شیشه از سیلویا پلات هستند. 

همچنین داستان‌های دیستوپیایی چون سرگذشت ندیمه مارگارت اتوود، ۱۹۸۴ جرج اورول و دنیای قشنگ نو از آلدوس هاکسلی در این ایام محبوبیت بیشتری یافته‌اند.

همینطور نیلسن بوک‌اسکن، مانیتور رسمی فروش کتاب در انگلستان از افزایش چشمگیر فروش جنگ و صلح تولستوی، ارباب حلقه‌های تالکین و نخستین جلد در جست‌وجوی زمان از دست رفته اثر مارسل پروست خبر می‌دهد. 

بنا بر گزارش واتراستونز مردم این روزها سراغ کتاب‌هایی می‌روند که در لیستشان است؛ لیست کتاب‌هایی که باید پیش از مرگ خواند و کتاب‌هایی که همیشه می‌خواسته‌اند بخوانند.

نیلسن نیز از افزایش ۲۱۲ درصدی فروش کتاب‌های یادگیری در منزل، افزایش ۷۷ درصدی کتاب‌های خودآموز و درسی و همین‌طور رشد ۳۸ درصدی کتاب‌های هنری خبر می‌دهد.

با این‌حال فروش کتاب‌های غیر داستانی بزرگسالان ۱۳ درصد کاهش یافته، چرا که در حال حاضر بزرگسالان به دنبال یافتن آرامش در دنیای خیال هستند.

نویسندگان نیز این روزها را غنیمت شمرده‌اند و به سراغ کتاب‌هایی رفته‌اند که همیشه می‌خواستند بخوانند. از جمله استفن کینگ که اعلام کرده این روزها در حال خواندن اولیس جیمز جویس است. او در صفحه توییترش نوشت: « من این کتاب را بهتر از چیزی یافتم که انتظارش را داشتم. با این حال باید بگویم که به شدت ایرلندی است.»

کد خبر 495853

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha