مرسدس بارچا‏، همسر گابریل گارسیا مارکز، نویسنده صد سال تنهایی و عشق در روزگار وبا به دلیل مشکلات تنفسی در ۸۷ سالگی درگذشت. او و مارکز تا زمان مرگ نویسنده، زندگی زناشویی موفقی داشتند. بسیاری صبر و همراهی مرسدس را عاملی موثر در موفقیت ادبی مارکز می‌دانند. تصاویری از مارکز و مرسدس و فرزندانشان را در ادامه می‌بینید.

مرسدس بارچا

به گزارش همشهری آنلاین‏، گابریل گارسیا مارکز در سال ۱۹۵۸ با مرسدس بارچا ازدواج کرد. او در مصاحبه‌هایش گفته بود که زمانی عاشق مرسدس شد که او فقط ۹ سال داشت؛ عاشق «دختری که روی پیراهنش عکس اردک بود.» در ۱۴ سالگی از او خواستگاری کرد و زمانی که مرسدس در کالج مشغول تحصیل بود و ۲۶ ساله شده بود‏‏، با هم ازدواج کردند و این ازدواج تا زمان مرگ مارکز در سال ۲۰۱۴ دوام پیدا کرد.

وقتی مارکز صد سال تنهایی را می‌نوشت‏، اوضاع مالی نابسامانی داشت و از هر کاری جز نوشتن این رمان دست کشیده بود. به گفته مارکز این همسرش مرسدس بود که در این مدت بحران را مدیریت کرد و شرایطی به وجود آورد که مارکز بتواند فقط بنویسد. بنابراین خوانندگان علاقمند به صد سال تنهایی در سراسر جهان، جز نبوغ و قدرت کلمات مارکز، وامدار صبر و همراهی مرسدس در زمان خلق این شاهکار هم هستند. هر چند که مرسدس وقتی نسخه ماشین‌شده را برای انتشارات پست می‌کرد، با خود می‌اندیشید که اگر این کتاب بعد از این همه تلاش موفق از آب درنیاید‏، چطور باید اوضاع مالی خانواده را سامان داد. و البته که این کتاب‏، خیلی بیشتر از انتظار نویسنده و همسرش موفقیت کسب کرد. 

کد خبر 541157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار چهره‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha