یک کتاب مصور که کودکان را به شستن دست‌ها و زدودن آلودگی‌ها تشویق می‌کند، حدود دو دهه پس از انتشار به لطف شیوع ویروس کرونا ۲۰۰۰ درصد افزایش فروش داشته است.

کتاب مصور پرنسس کوچولو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، در زمانه‌ای که پدرها و مادرها برای تشویق کردن بچه‌ها به شستن دست‌ها چالش جدی دارند، یک کتاب مربوط به اوایل هزاره سوم به کمک آنها آمده است. تونی راس کتاب مصور «نمی‌خواهم دست‌هایم را بشویم» را سال ۲۰۰۱ از مجموعه «پرنسس کوچولو» منتشر کرد اما هرگز گمان نمی‌کرد ۱۹ سال بعد شیوع یک ویروس مرگبار آن را بین والدین و بچه‌ها محبوب کند.

داستان کتاب درباره یک شاهزاده کوچولو است که دیگران مدام از او می‌خواهند دست‌هایش را بشوید؛ پس از بازی کردن در بیرون، دست زدن به حیوان خانگی، عطسه کردن و بازی کردن با خاک. شاهزاده که حوصله‌اش سر رفته، وقتی دلیل شستن دست‌ها را می‌پرسد، پاسخ می‌شنود: برای از بین بردن میکروب‌ها و آلودگی‌ها.

اندرسن پرس، ناشر «پرنسس کوچولو» از افزایش بی‌سابقه درخواست برای خریدن کتاب خبر داده و اعلام کرده است فقط بین ماه‌های فوریه و مارس فروش «نمی‌خواهم دست‌هایم را بشویم» حدود ۲۰۰۰ درصد بیشتر شده و این ناشر با شتاب تمام چاپ‌های تازه کتاب را روانه بازار کرده است.

راس که تصویرگر کتاب‌های دیوید ولیامز (نویسنده بریتانیایی و داور رقابت استعدادیابی) هم هست، درباره نوشتن داستان و کشیدن نقاشی‌های «پرنسس کوچولو» می‌گوید: داستان را از بچه‌های خودم الهام گرفتم که طبیعتا دوست داشتند کثیف باشند. وادار کردن آنها به شستن دست‌ها کاری سخت بود و من نمی‌خواستم ببینم آنها قربانی میکروب‌ها می‌شوند.

کد خبر 495119

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha