همشهری آنلاین: سخنگوی رسمی دولت عراق تاکید کرد: مذاکراتی که میان بغداد و واشنگتن به مظنور دستیابی به توافق‌نامه‌ امنیتی به پایان رسید و در قالب یک پیش‌نویس خلاصه شده است.

به گزارش ایسنا به نوشته روزنامه‌ الحیات، چاپ لندن، علی دباغ، سخنگوی دولت عراق در گفت‌وگو با این روزنامه خاطرنشان کرد: دولت عراق منتظر واکنش و پاسخ آمریکا به پیش‌نویسی است که غیر قابل رد است، این پیش‌نویس در برگیرنده‌ی اصرار یا درخواست‌ها‌یی است که بارها مطرح کرده‌ایم.

وی افزود: درخواست ما مربوط به مصونیت قضایی نیروهای آمریکایی و تعیین جدول‌های زمانی برای خروج این نیروها است.

علی دباغ با بیان اینکه دولت عراق حاکمیت ملی، منافع کشور را حفظ خواهد کرد، افزود: این توافق‌نامه‌ امنیتی که ابتدای سال آ‌ینده اجرا خواهد شد، تکمیل شده و تنها نیاز به برخی تغییرات پایانی و تصمیم‌گیری‌های مهم سیاسی دارد.

وی عنوان داشت: ‌هیئت مذاکره کننده‌ آمریکایی خواستار رجوع به دولت آمریکا جهت ارائه‌ نظر در قبال این پیش‌نویس شده است.

وی افزود: دور جدید مذاکرات از طریق تصمیم تیم جدید مذاکره کننده‌ی عراقی خواهد بود. تعداد اعضای تیم مذاکره کننده کمتر شده و موفق الربیعی، مشاور امنیت ملی عراق ریاست این تیم را برعهده دارد.

دباغ درباره‌ انتشار متن پیش‌نویس توافق‌نامه‌ امنیتی عراق و آمریکا از سوی برخی رسانه‌ها گفت: این پیش‌نویس واقعی است، اما بسیار قدیمی است چرا که به اوایل مذاکرات دو تیم بازمی‌گشت؛ بسیاری از بخش‌های آن تغییر کرده است.

کد خبر 62342

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز