همشهری آنلاین: هیئت علمای مسلمین عراق با صدور فتوا امضای توافقنامه امنیتی بین بغداد و واشنگتن را حرام اعلام کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اصوات العراق، هیئت علمای مسلمین عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: امضای توافقنامه‌ امنیتی بین عراق و دولت اشغالگر آمریکا از نظر شرعی حرام و باطل است و هیچ گونه تعهدی برای مردم عراق ایجاد نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: امضای این توافقنامه توسط سیاستمداران عراقی اعم از اعضای دولت، مقامات اجرایی و یا پارلمانی به معنای زیر پا گذاشتن منافع عمومی ملت عراق و بی‌احترامی به عزم و اراده آنها است، لذا امضای این توافقنامه خیانت به خدا، پیامبر اکرم (ص) و مسلمانان اعم از مردم عراق و غیر آنها محسوب می‌شود.

در بیانیه هیات علمای مسلمین عراق آمده است: در توافقنامه اصل برابری که بر اساس آن اعلام مجوز امضای قرارداد و توافقنامه با غیرمسلمانان را داده است، رعایت نشده و علاوه بر آن این توافقنامه یک توافق بین ضعیف و قوی و یک توافقنامه‌ی اجباری است زیرا ساخته‌ی دست دولت اشغالگر است و دولت عراق برای امضای آن آماده نیست.

در بیانیه مذکور تاکید شده است: این توافقنامه بر اساس چشم پوشی دولت و ملت عراق به سود دشمنان اشغالگر آمریکایی و هم پیمانانشان صورت گرفته است و این چشم پوشی‌ها در تمامی محور‌های سیاسی، دیپلماتیک، فرهنگی، اقتصادی و امنیتی مشهود است.

هیئت علمای مسلمین عراق تاکید کرده است: ائتلاف نظامی با کشور اشغالگر و غیر مسلمان از نظر شرعی حرام و باطل است و اسلام هرگز اجازه ائتلاف بین مسلمانان با غیرمسلمانان را که در حال جنگ با اهل اسلام هستند، نمی‌دهد.

کد خبر 65805

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز