همشهری آنلاین: مدیر سامانه هوشمند سوخت از ایجاد ۷۰۰ جایگاه عرضه نفت ‌گاز برای دارندگان کارت هوشمند گازوییل در کشور خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عبدالرضا امینی تعداد جایگاه‌های مشترک عرضه نفت‌، گاز و بنزین را حدود هزار و ۸۰۰ جایگاه اعلام کرد و افزود: از این تعداد جایگاه تا کنون تجهیزات کارت هوشمند هزار و ۳۰۰ جایگاه نصب و حدود ۷۰۰ جایگاه نیز راه‌اندازی شده است.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با بیان این که هم‌اکنون تنها ۳۲ جایگاه عرضه کشور فقط نفت‌گاز توزیع می‌کنند، تصریح کرد: از این تعداد جایگاه فعالیت‌های نصب و راه‌اندازی ۱۴ جایگاه به پایان رسیده و کار نصب تجهیزات ۱۸ جایگاه باقی مانده نیز در دست اقدام است.

وی عمده مشکلات راه‌اندازی طرح کارت هوشمند سوخت نفت‌گاز را تامین تجهیزات مورد نیاز ازخارج کشور، در دست نبودن آمار دقیق مالکان خودروهای دیزلی و تعویض تلمبه های مکانیکی برای نصب تجهیزات پیشرفته الکترونیک برشمرد و تاکید کرد: برای تعویض تلمبه‌های مکانیکی در جایگاه‌های خصوصی، تسهیلات ویژه بدون بهره‌ برای جایگاه‌داران به منظور تعویض تلمبه‌ها در نظر گرفته شده است.

امینی افزود: به منظور آسان سازی اجرای طرح کارت هوشمند نفت‌گاز در جایگاه‌ها، هم اکنون هزار و ۳۰۰ تلمبه مکانیکی با استفاده از تجهیزات ساخت داخل تعویض شده یا در حال تعویض هستند تا قابلیت نصب تجهیزات پیشرفته الکترونیکی در آنها فراهم‌ شود.

وی با بیان این که کارت‌های هوشمند سوخت تنها برای مالکان خودروهای باری و مسافری با پلاک ایران صادر می‌شود، گفت: این خودروها شامل اتوبوس، کامیون، تریلر، مینی‌بوس‌ و خودروهای سواری دیزلی می‌شود؛ بنابراین نفت‌گاز مصارفی مانند تراکتورها و سایر مصارف مانند گذشته انجام می‌شود.

مدیر سامانه هوشمند سوخت تعداد متقاضیان دریافت کارت هوشمند سوخت را ۵۳۷ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: از این تعداد، کارت ۴۷۰ هزار نفر صادر و تحویل پست و متقاضیان شده است.

امینی با اشاره به دور جدید مراجعه مالکان خودروهای دیزلی برای تغییر پلاک از ۱۲ مرداد ماه برای دریافت پلاک ایران پیش‌بینی کرد: تعداد متقاضیان دریافت کارت هوشمند سوخت نفت‌گاز به ۶۰۰ هزار برسد.

به گفته امینی مالکان خودرو پس از اقدام به تعویض پلاک باید با مراجعه به سایت www.niopdc.ir برای دریافت کارت ثبت نام کنند و پس از ثبت نام با در دست داشتن یک نسخه چاپی اخذ شده از سیستم یا شماره رهگیری به همراه یکی از مدارک شناسایی مالک شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و یکی از مدارک شناسایی خودرو شامل کارت، شناسنامه، سند خودرو برای تطبیق و تایید اطلاعات به دفاتر خدمات کارت هوشمند سوخت در مراکز منتخب پستی سراسر کشور یا دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنند.

مشاور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران یادآور شد: چهار رقم سمت راست کارت ملی هر دارنده به عنوان رمز کارت هوشمند سوخت نفت گاز وی تعیین شده است.

کد خبر 62200

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز