همشهری آنلاین: وزیر نفت اعلام کرد از اول تیر ماه پروژه سوخت‌گیری با کارت هوشمند سوخت برای خودروهای دیزلی ( گازوئیلی) اجرایی می‌شود.

غلامحسین نوذری در گفت‌وگو با مهر با بیان اینکه از اول تیرماه گازوئیل فقط با کارت هوشمند سوخت عرضه می‌شود، گفت: مشکلات اندکی که در اجرای این طرح وجود داشت، در حال حاضر برطرف شده است.

وی درباره برنامه‌های وزارت نفت برای آزاد سازی قیمت بنزین نیز تاکید کرد: در حال حاضر برنامه‌ای برای حذف سهمیه‌بندی بنزین در دستورکار وزارت نفت نیست و به عرضه بنزین یارانه‌ای ادامه خواهیم داد.

وزیر نفت با بیان اینکه بر اساس قانون، باید از سال ۱۳۹۰ سوخت با قیمت آزاد عرضه شود، ادامه داد: باید روندی را دنبال کنیم که در زمان ذکر شده قیمت انرژی آزاد شود و هم اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا در زمان تعیین شده مصوبه مجلس را اجرایی کنیم.

نوذری خاطرنشان کرد: فراهم شدن زیرساخت‌های این قانون نیاز به همکاری مردم دارد و باید با فرهنگ‌سازی به سوی آزاد شدن قیمت سوخت گام برداریم.

وی تصریح کرد: فروش بنزین آزاد با قیمت ۴۰۰ تومان اگرچه تنها یک درصد فروش کل بنزین را شامل می‌شود اما امیدواریم با اجرای آن بتوانیم زیرساخت‌های لازم را برای اجرایی کردن مصوبه مجلس فراهم کنیم.

کد خبر 55359

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز