همشهری آنلاین: وزیر نفت اعلام کرد: از اول اردیبهشت ماه بدون کارت هوشمند به هیچ یک از خودروهاى گازوئیل سوز ، سوخت داده نمى شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ غلامحسین نوذرى در نشستى خبرى با بیان این که زمان آغاز عرضه اجبارى گازوئیل با کارت هوشمند تاکنون چند بار تمدید شده است ، گفت : با توجه به این مهلت ها همه خودروها باید کارت هوشمند سوخت گازوئیل داشته باشند.

وى افزود: فقط صاحبان تراکتورها و چاه هاى تلمبه اى آب مى توانند با ارایه حواله معتبر و با کارت جایگاه‌داران، گازوئیل خریدارى کنند.

وزیر نفت با بیان اینکه همه جایگاه هاى سوخت گازوئیل به سامانه توزیع هوشمند مجهز شده اند ، گفت: بیش از 600 هزار وسیله نقلیه گازوئیل سوز کارت هوشمند گرفته اند.

مصوبه مجلس را درباره قیمت بنزین عملی می‌کنیم

وزیر نفت گفت: برنامه ما درباره قیمت بنزین امسال ، ‌مصوبه مجلس شوراى اسلامى است.

نوذرى افزود: بر این اساس بنزین تولید داخل را به قیمت هر لیتر - یکهزار ریال و بنزین وارداتى را به قیمت تمام شده شامل قیمت خرید و هزینه هاى جانبى ، عرضه مى کنیم.

وزیر نفت در این حال تصریح کرد: شیوه اجراى این مصوبه را به گونه اى تنظیم مى کنیم که به مردم فشار هزینه اى وارد نشود و هم تا پایان سال بتوانیم این مصوبه را به طور کامل اجرا کنیم.

وى با بیان این که شیوه اجراى این تصمیم، تدریجى است ، درباره ارزیابى طرح سهمیه بندى بنزین گفت: از آغاز اجراى این طرح تاکنون،به طور میانگین روزانه 63 میلیون و 800 هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شده است.

این مسئول افزود: اگر این طرح اجرا نمى شد، باید روزانه حدود 25 میلیون لیتر بیشتر از انچه محقق شد، بنزین وارد مى کردیم.

نوذرى گفت: در 21 روز آغاز امسال ، روزانه به طور میانگین 67 میلیون و 953 هزار لیتر بنزین مصرف شد، در حالى که در 21 روز نخست پارسال، میانگین مصرف روزانه بنزین 69 میلیون و 693 هزار لیتر بود.

وى گفت: پارسال بیشترین میزان توزیع گازوییل و نفت کوره را در مقایسه با سال هاى گذشته داشتیم.

وزیر نفت افزود: در سال 1387، به نیروگاه ها،‌13 میلیون لیتر گازویل و نفت کوره داده شد.

وى با اشاره به تاثیر قابل توجه کارتى شدن عرضه گازوییل در کاهش مصرف این فراورده نفتى گفت: بخش قابل توجهى از کارت هوشمند گازوییل جایگاه داران جمع آورى و از این طریق روزى حدود 3 میلیون لیتر گازوییل صرف جویى شد.

کد خبر 78830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز