جمعه ۲۰ فروردین ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

گازوئیل سهمیه بندی نمی‌شود اما با اجرای طرح عرضه نفت گاز به‌خودروها براساس مسافت طی شده، کنترل مصرف این سوخت در کشور عملی می‌شود

فرید عامری، مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با شانا، هرگونه سهمیه‌بندی گازوئیل و سی‌ان‌جی مصرفی ناوگان حمل‌ونقل کشور را رد کرد و گفت: چنین طرحی اجرایی نشده است.

وی ادامه داد: با اجرای «طرح عرضه گازوئیل به‌خودروهای دیزلی بر مبنای پیمایش» بدون اعمال هیچ محدودیتی و براساس کارکرد خودروهای دیزلی سوخت به آنها تحویل داده می‌شود.

عامری ادامه داد: با توجه به ارزان بودن قیمت نفت گاز در کشور، شاهد مصرف بی‌رویه این سوخت در بخش حمل‌ونقل هستیم، بنابراین ضروری است بدون اعمال محدودیت، کنترل بیشتری بر مصرف این فراورده در کشور اعمال شود.

مدیرعامل شرکت پخش فراورده‌های نفتی ایران درباره روند اجرای طرح «عرضه نفت‌گاز به‌خودروها براساس مسافت طی شده» گفت: هم‌اکنون مرحله آزمایشی این طرح در استان سیستان و بلوچستان به پایان رسیده است و همه جایگاه‌های این استان به سیستم‌های لازم مجهز شده‌اند.

عامری از تجهیز حدود یک هزار دستگاه خودرو نفت‌گاز‌سوز به سیستم‌های طرح «عرضه نفت گاز به‌خودروها براساس مسافت طی شده» تا اردیبهشت ماه خبر داد و تصریح کرد: بخش عمده‌ای از این خودروها نفتکش‌های شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی هستند و درصورت اجرای موفق، این طرح روی 670 هزار دستگاه خودروی دیزلی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

کد خبر 104656

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز