گروه اقتصادی: وزیر‌نفت و سخنگوی دولت در اظهاراتی جداگانه با بیان این مطلب از بررسی بیشتر در تدوین لایحه واردات سوخت خبر دادند.

غلامحسین نوذری دیروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، گزارش‌های پیشین در مورد نهایی شدن لایحه 9 یا 8 میلیارد دلاری برای واردات بنزین را رد کرد و گفت: درحال بررسی بازار و برآورد بودجه مورد نیاز هستیم.

وی در‌پاسخ به خبرنگار‌ما که گزارش‌ها از نهایی شدن لایحه و بررسی آن در دولت داشت، افزود: برداشت‌ها از اظهارات اشتباه بوده و هنوز لایحه‌ای آماده نشده است.

دیروز غلامحسین الهام،  سخنگوی دولت نیز در مصاحبه مطبوعاتی جداگانه‌ای خبر نهایی شدن لایحه اصلاح بودجه واردات بنزین را رد کرد.

سخنان این 2 مقام دولتی درحالی است که چند مقام وزارت نفت در هفته‌های اخیر از اتمام اعتبار قانونی واردات سوخت در اواسط تابستان خبر داده‌بودند.

میزان کسری واردات تا 11 میلیارد دلار نیز تخمین زده می‌شود. درصورتی که دولت این لایحه را به مجلس برای برداشت از حساب ذخیره ارزی ارائه کند، دومین لایحه جبران کسری بودجه است که در نیمه اول سال به مجلس می‌رود.

دولت سال گذشته از منابع داخلی شرکت ملی نفت اقدام به واردات 5/2میلیارد دلار بنزین کرد که با واکنش برخی نمایندگان مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن این اقدام مواجه شد.

نوذری گفت: سهمیه‌بندی براساس برنامه ادامه می‌یابد و تا پایان سال 90 بنزین قرار است آزاد شود.

کد خبر 57116

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز