سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۸۷ - ۰۸:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه پنجم شهریورماه به عنوان یک سرپرست خانوار ایرانی، پرسشنامه اطلاعات اقتصادی خانوار را تکمیل کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس جمهوری پس از پر کردن پرسشنامه به خبرنگار ما گفت: تاکنون دوازده و نیم میلیون خانوار از مجموع هفده و نیم میلیون خانوار ایرانی یعنی 70 درصد خانوارهای ایرانی این پرسشنامه را پر کرده اند که استقبال بسیار خوبی است.

آقای احمدی نژاد داشتن اطلاعات جامع و درست از وضع خانوارها را پایه هر نوع برنامه ریزی در کشور دانست و افزود: پیش از این، پایگاه های متعددی در کشور اطلاعات خانوارها را جمع آوری می کردند اما ناقص بود و ضرورت داشت اطلاعات جامع برای برنامه ریزی کلان کشور جمع آوری شود؛ این پایگاه طراحی شد تا حلقة ارتباط با پایگاه های موجود نیز باشد.

رئیس جمهور گفت: کسانی که نام نویسی می کنند لزوماً این طور نیست که همه یارانه بگیرند چون ممکن است بعضی ها احتیاج نداشته باشند ولی برای تکمیل اطلاعات جامع مورد نیاز آینده کشور لازم است این پرسشنامه ها را کامل کنند.

آقای احمدی نژاد افزود: تاکنون اطلاعات به صورت اتفاقی و نمونه گیری جمع آوری و سپس تجزیه و تحلیل می شد و پایة تصمیم گیری ها قرار می گرفت ولی ما به این نتیجه رسیدیم که انحراف در اطلاعات با واقعیت ها زیاد است و در تصمیمات به اهداف برنامه ریزی شده نخواهیم رسید.

رئیس جمهور گفت: خوشبختانه مردم خیلی خوب استقبال کردند که این نشان دهندة درک درست مردم از شرایط اقتصادی و مشارکت کردن آنان در اصلاح ساختارهای کشور است.

وی ادامه داد: امیدواریم کسانی که احساس می کنند نیاز دارند هر چه زودتر به پایگاه های تعیین شده مراجعه و نام نویسی کنند تا نیازی به ادامة کار 36 هزار پایگاه جمع آوری اطلاعات نباشد و با توجه به محدود شدن این پایگاه ها مردم به زحمت نیفتند.

رئیس جمهور گفت: در گام دوم همه باید تحت پوشش یارانه ها قرار گیرند، حتی اگر یارانه برای آنها ناچیز باشد ولی همه باید از امکانات پیش بینی شده در این طرح برخوردار شوند که این حرکت در جهت عدالت است.

آقای احمدی نژاد با اشاره به اینکه رقم یارانه برای افراد و گروه های مختلف جامعه متفاوت است، گفت: ممکن است برای دهک اول جامعه رقم یارانه ها به اندازه درآمد و یا بیش از درآمدشان باشد ولی برای دهک دهم این رقم ناچیز به حساب آید و یارانه در زندگی آنان اثری نداشته باشد اما برای هفت دهک دیگر جامعه ارقام تعیین کننده باشد؛ این تصمیم گیری در جهت اجرای عدالت است.

وی افزود: اگر 50 یا 60 سال است عده ای در کشور از یارانه ها بیشتر برخوردار بوده اند اما از اکنون به بعد به گونه ای تنظیم شده است که دیگر گروه هایی که قبلاً بهره نمی بردند برخوردار شوند.

در حاشیة این برنامه، مدد رئیس مرکز آمار ایران و مجری این طرح گفت: با توجه به مشکل افرادی که کارت ملی در اختیار ندارند و مراجعه آنان به ادارات ثبت احوال برای دریافت کارت ملی در این فرصت باقیمانده موجب تراکم شده است از این پس افرادی که شمارة ملی آنان در شناسنامه هایشان به ثبت رسیده باشد می توانند برای تکمیل فرم به پایگاه ها مراجعه کنند.

کد خبر 61668

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز