شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

تحقیقات نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که مو‌های روشن دارند در هر سال 8 هزار و 400 دلار نسبت به کارمندانی که موهای تیره دارند، درآمد کمتری کسب می‌کنند.

 موهای تیره ‌وافزایش درآمد

لندن: بر خلاف تصورات رایج، افراد با موهای تیره نسبت به آنهایی که مو‌های روشن‌تری دارند، درآمد بیشتری کسب می‌کنند. تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است نشان می‌دهد آن دسته از افرادی که مو‌های روشن دارند در هر سال 8 هزار و 400 دلار  نسبت به کارمندانی که موهای تیره دارند، درآمد کمتری کسب می‌کنند.

به گفته محققان رنگ مو در شخصیت افراد و نگاه دیگران به آنها تاثیر گذار است. همچنین برخی معتقدند آنهایی که موی تیره دارند جدی‌تر به نظر می‌رسند و جدیت در کار برای روسای شرکت‌ها و اداره‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همچنین بسیاری از افراد برای دستیابی به موقعیت‌های بهتر رنگ موی خود را تغییر می‌دهند.

فرار از مرگ با صدای گربه

کالیفرنیا: یک پیرزن 97 ساله گفت، صدای گربه‌اش او را از مرگ حتمی نجات داده است. هنوز خورشید طلوع نکرده بود که صدای نا‌بهنگام این گربه، صاحبش را از خواب بیدار کرد. پیرزن پس از بیدار شدن از خواب متوجه شد کل خانه‌اش در حال سوختن است و توانست به سختی با فرار از پنجره خود را از شر این آتش‌سوزی خلاص کند. هرچند خسارت بسیار سنگینی به این خانه وارد شده است اما این پیرزن خوش‌شانس از اینکه عمر دوباره پیدا کرده بسیار خوشحال است.

گرمای بی‌سابقه در نروژ

اسلو: گرمای بی‌سابقه در نروژ موجب شد که در سواحل این کشور محدودیت‌های رفت و آمد و شنا برقرار شود. با وجود اینکه نروژ یک کشور سرد‌سیر است اما اخیرا افزایش دمای هوا گردشگران بسیاری را به سواحل این کشور کشانده است.

رانندگی پسربچه 4 ساله

لندن: پسربچه 4 ساله‌ای که قصد داشت با خودروی مادرش به خانه مادربزرگ  برود در راه تصادف کرد. این بچه بازیگوش برادر کوچک‌تر خود را نیز در خودرو گذاشت و همانند افراد بزرگسال پس از تنظیم صندلی و آینه‌ها پشت فرمان نشست.

 او پس از استارت زدن شروع به گاز دادن کرد اما چون نمی‌توانست به خوبی جلوی خودرو را ببیند با نرده‌های حیاط و چند درخت برخورد کرد. پس از این سانحه مادر بچه‌ها که خواب بود سراسیمه از خانه خارج شد و با مشاهده صحنه تصادف پلیس را در جریان قرار داد. البته در این تصادف هیچ یک از بچه‌ها آسیب ندیدند اما پلیس به دلیل بی‌توجهی این مادر به بچه‌هایش او را ملزم به ثبت‌نام در کلاس‌های کودک‌داری کرد. این راننده کوچک به پلیس گفت: خیلی دلم برای مادربزرگم تنگ شده بود و چون مادرم وقت نداشت، تصمیم گرفتم خودم رانندگی کنم.

خوب لباس بپوشید

پکن: در آستانه برگزاری‌های بازی‌های المپیک پکن، مسئولان برگزاری این بازی‌ها از چینی‌ها خواستند خوب لباس بپوشند و ظاهری آراسته داشته باشند. به این منظور بروشور‌هایی تهیه شده است که طرز لباس پوشیدن صحیح را به مردم آموزش می دهد. برای مثال از افراد چاق خواسته شده است که از پوشیدن لباس هایی که خطوط افقی دارند، اجتناب کنند. از سوی  دیگر، با توجه به علاقه وافر چینی ها به سیر از آنها به ویژه رانندگان تاکسی که در ارتباط مستقیم با گردشگران هستند، درخواست شده تا سیر نخورند.

یکی دیگر از قوانین جالبی که اخیرا در چین به اجرا درآمده این است که افراد بی‌خانمان حق ندارند در خیابان‌ها بخوابند و باید به مکان‌های ویژه‌ای که برای اسکان بی‌خانمان‌ها ایجاد شده مراجعه کنند. پلیس هشدار داده است که به طور جدی با کارتن‌خواب‌ها و متکدیان برخورد می‌کند.

کد خبر 59579

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز