مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه از راه‌اندازی خطوط اتوبوس برقی از میدان شوش تا میدان راه آهن تهران تا پایان سال‌جاری خبر داد.

به گزارش سما حسین بیژنی با بیان این مطلب اظهار کرد: هم اکنون مطالعات کارشناسی لازم جهت راه‌اندازی این خطوط در مسیر مذکور نیز فراهم شده و به‌زودی به‌منظور خدمات رسانی بهتر به مسافران به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های انجام گرفته، به‌صورت مرحله‌ای و به تدریج خطوط اتوبوس برقی در تهران توسعه می‌یابد.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه تعداد اتوبوس‌های برقی موجود در خطوط ۶۴ دستگاه است، تصریح کرد: از نظر کارشناسی اتوبوس‌های برقی یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سیستم حمل‌ونقل عمومی تهران محسوب می‌شود اما توسعه این خطوط در برخی نقاط شهر به‌دلیل وجود نداشتن بسترهای لازم و وجود معارضات متعدد
 امکان پذیر نیست.

بیژنی تاکید کرد: اتوبوس‌های برقی جزء کم هزینه‌ترین و کم استهلاک‌ترین وسایل نقلیه عمومی هستند که علاوه بر دارا بودن بالاترین میزان برداشت مسافر، کمترین آسیب رسانی را به محیط زیست دارند.

وی یادآور شد: در بین ۱۰ خط برتر اتوبوسرانی در سطح تهران از لحاظ برداشت مسافر سه خط اتوبوس برقی قرار دارد که این آمار نشان از ظرفیت بالای جابه جایی مسافر اتوبوس‌های برقی دارد.

شایان ذکر است هم اکنون اتوبوس‌های برقی در خطوط میدان شوش تا چهارراه تهرانپارس فعال هستند.

کد خبر 58913

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز