گروه شهری: اعضای فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی آغاز به کار اتوبو‌س‌های جدید تندرو در تهران را اقدامی در جهت رفاه شهروندان تهرانی دانستند

 و خواستار توجه بیشتر دولت به حل معضل حمل‌ونقل شهری تهران شدند. به گزارش ایلنا، رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: ورود اتوبوس‌های جدید به‌منظور رفع نیاز مردم تهران در شرایط کنونی و با توجه به آغاز فصل مدارس ضروری است.

محمد حسین مقیمی افزود: بی‌شک درصورتی که وزارت صنایع و معادن برای ساخت اتوبوس‌های با کیفیت داخلی برنامه ریزی مناسبی می‌داشت، اکنون شهرداری مجبور به واردکردن اتوبوس‌های خارجی نبود.

به گفته وی، اتوبوس‌های خوب نیاز شهروندان است و شهرداری باید درصورت ساخته نشدن این اتوبوس‌ها در کشور آنها را از خارج وارد کند.

رئیس فراکسیون مدیریت شهری درخصوص اختصاص بودجه مورد نیاز شهرداری توسط دولت تصریح کرد: شهرداری باید به‌منظور ایجاد آرامش برای شهروندان بودجه‌ای را که دولت در اختیار آن قرار داده هزینه کند، اما اگر دولت بودجه لازم برای حمل‌ونقل اتوبوسرانی در اختیار شهرداری قرار نداده، باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه ورود اتوبوس‌های خارجی توسط بودجه داخلی شهرداری بلامانع است، یادآور شد: به‌نظر می‌رسد که دستگاه‌های نظارتی باید میان کشمکش شهرداری و دولت حرف آخر را بزند و شهروندان را از بلاتکلیفی خارج کند.

مقیمی در پایان اعلام کرد: با توجه به سابقه‌ای که در ورود اتوبوس‌های خارجی به کشور وجود دارد به‌نظر می‌رسد که اتوبوس‌های جدید سامانه اتوبوس‌های تندرو از کیفیت بالایی برخوردار باشند.

مدیران دولتی درس بگیرند

دولت از استقبال مردم تهران از خطوط تندرو تجربه حاصل کند و نه‌تنها با این سامانه مخالفت نکند، بلکه مسئولان شهر تهران را یاری کند تا این خطوط و اتوبوس‌هایش را ارتقا دهد.

نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون مدیریت شهری در مجلس شورای اسلامی، ورود اتوبوس‌های جدید به خطوط تندرو تهران را یک هدیه بزرگ به شهروندان تهرانی توصیف کرد.

به گزارش مهر، پرویز سروری با بیان اینکه توسعه حمل‌ونقل عمومی تنها با شعار دادن محقق نمی‌شود و باید شکل اجرایی به‌خود گیرد، گفت: بسیار خوشحالیم که مدیران شهر تهران مصوبات مجلس را عمل کرده‌اند و به‌شکل واقعی مردم را برای استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی تشویق می‌کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از اتوبوس‌هایی که مردم در آنها راحت هستند و با نمونه‌های روز دنیا برابری می‌کنند، سبب می‌شود بحران‌های ترافیکی هم کاهش یابد، افزود: مردم باید احساس کنند که به حقوقشان در شهر احترام گذاشته می‌شود و دیگر مجبور نیستند تا از اتوبوس‌های بی‌کیفیت استفاده کنند.

عضو فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امیدواریم مخالفت‌های سال گذشته دولت با این طرح مخالفت‌های کارشناسی بوده باشد نه سیاسی. اما به هر حال روند استقبال مردم از این شیوه اتوبوسرانی نشان داد که این ایده می‌تواند برای مردم مفید واقع شود و سرویس‌دهی مناسبی داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس ابراز امیدواری کرد که با بحران‌های ترافیکی ابتدای مهر، شهرداری تهران تنها نماند و دستگاه‌های دولتی هم به شهرداری تهران کمک کنند تا با تجهیز بیشتر ناوگان اتوبوسرانی به شهروندان سرویس دهی مناسب  ابتدای مهر انجام شود.

سروری یکی از اهداف مجلس هفتم و هشتم را تلاش برای ارتقای زندگی شهروندان در کلانشهرها عنوان کرد و گفت: جای امیدواری دارد که شهر تهران به شکل واقعی مصوبات مجلس برای ارتقای سیستم حمل‌ونقل عمومی را به اجرا می‌گذارد؛

چرا که ورود اتوبوس‌های با کیفیت مردم را به استفاده از اتوبوس تشویق می‌کند و این همان هدفی است که نظام به‌دنبال تحقق آن در شهرهای بزرگ است.

مخالفت دولت واستقبال مردم

به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اگر چه یک سال پیش از سوی دولت با ساخت خطوط اتوبوس‌های تندرو مخالفت می‌شد، اما تجربه میزان استقبال مردم از این شیوه نشان داد که هر جا خدمات عمومی با مسائل سیاسی آغشته شد این شهروندان بودند که ضرر دیدند و اگر سال گذشته این سامانه اجرا نمی‌شد، امروز مردم تهران بیشترین ضرر را می‌دیدند.

کد خبر 61903

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز