مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ آبان ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از آغاز عملیات اجرایی احداث سومین خط ویژه اتوبوسرانی شهر تهران از ترمینال خاوران تا پایانه علم و صنعت خبر داد.

سید جعفر تشکری هاشمی گفت: سومین خط ویژه اتوبوسرانی که به خط 3 خطوط اتوبوس تندرو تبدیل خواهد شد حدود 13.5 کیلومتر طول دارد.[طراحی 10 خط جدید اتوبوس تندرو]

وی افزود: این خط از ترمینال خاوران آغاز می‌شود و با عبور از بزرگراه بسیج، میدان شهید کلاهدوز، خیابان نیروی هوایی، خیابان امامت، آیت و بزرگراه رسالت به پایانه علم و صنعت منتهی می‌شود.

معاون شهردار تهران با بیان این که سومین خط ویژه اتوبوسرانی قابل ارتقا به خطوط تندرو دارای 16 ایستگاه خواهد بود تصریح کرد: این خط ویژه در بزرگراه رسالت در قسمت وسط، در خیابان آیت، امامت و نیروی هوایی در ضلع شرقی و در بزگراه بسیج در مجاورت رفیوژ میانی احداث خواهد شد.

مهندس تشکری هاشمی خاطر نشان کرد: برای اجرای این پروژه تغییر مسیرهایی در تردد خوردوها به وجود می آید که بر این اساس خیابان آیت از تقاطع رسالت تا خیابان دماوند یک طرفه ازسمت شمال به جنوب خواهد شد و از خیابان امامت تقاطع دماوند تا خیابان نیروی هوایی و از این خیابان تا خیابان پیروزی و مسیل جاجرود خیابان یک طرفه به سمت جنوب خواهد شد.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: در مرحله نخست عملیات اجرایی احداث این خط ویژه تغییر جهات صورت خواهد گرفت که در این راستا تاکنون خیابان آیت حدفاصل رسالت تا خیابان ثانی یک طرفه به سمت جنوب شده است و همچنین رفیوژ میانی بزرگراه رسالت از دردشت تا سرسبز ، رفیوژ میانی خیابان های آیت، نیروی هوایی و خیابان آیت جمع آوری شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این پروژه معارض خاصی ندارد گفت: پس از آماده سازی مسیر و اجرای کارهای زیر بنایی عملیات اجرایی احداث این خط از نیمه آذر ماه عملا آغاز خواهد شد.

مهندس تشکری هاشمی ادامه داد: این پروژه طی 3 فاز و تا پایان سال جاری تکمیل خواهد شد که امیدواریم به زودی این خط به سومین خط تندرو اتوبوسرانی تهران تبدیل شود.

معاون شهردار تهران در پایان اظهار کرد: سومین خط ویژه اتوبوسرانی شهر تهران که قابلیت تبدیل شدن به خط تندرو را دارد از مناطق 4، 8، 13، 14 و 15 شهرداری تهران عبور خواهد کرد و برای هماهنگی بیشتر با شهروندان ساکن این مناطق به طور مرتب جلساتی با شورایاران و ائمه جماعات مناطق مذکور برگزار خواهد شد تا خواست و نظر شهروندان نیز در احداث این پروژه مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 66850

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز