مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۳
۰ نفر

گروه شهری: مهم‌ترین درخواست شهروندان از حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، افزایش اتوبوس‌های شرکت واحد اتوبوسرانی و افزایش نظارت بر دریافت کرایه تاکسی‌ها و همچنین گسترش خطوط ویژه و تندروی اتوبوسرانی اعلام شده‌است.

براساس گزارش آماری و تحلیلی مرکز نظارت همگانی شهرداری تهران (1888)، میزان انتظارات شهروندان از شبکه حمل‌ونقل شهری پایتخت در تابستان سال‌جاری در مقایسه با تابستان سال گذشته 20 درصد افزایش یافت.

این در حالی است که شهرداری برای تامین نیاز خود اقدام به وارد کردن اتوبوس‌های استاندارد از خارج از کشور کرده‌است و اتوبوسی از ستاد مدیریت حمل‌ونقل و مصرف سوخت به شهرداری داده نشده‌است.

افزایش معنادار خواسته‌های مردمی از سامانه حمل‌ونقل عمومی، نشان‌دهنده ارتقای فرهنگ شهرنشینی و آشنایی شهروندان نسبت به حقوق شهروندی و شناخت ایشان از طرح مطالبات موجه از مدیریت شهری است.

بنابراین گزارش، از مجموع پیام‌های مرکز 1888 بالغ بر 26 درصد به حوزه حمل‌ونقل شهری اختصاص دارد و مهم‌ترین درخواست شهروندان افزایش تعداد اتوبوس‌ها و گسترش خطوط ویژه و تندروی اتوبوسرانی است که خود مستلزم افزایش تعداد اتوبوس‌هاست.

این گزارش می‌افزاید: کاهش تاخیر در ورود اتوبوس به ایستگاه‌ها، برقراری مجدد برخی خطوط حذف شده اتوبوس‌ها، افزایش نظارت بر دریافت کرایه تاکسی‌ها و نظارت بر برخورد برخی رانندگان ناوگان وسایل نقلیه عمومی با مسافران، از دیگر خواسته‌های شهروندان است.

به موجب این گزارش، مرکز 1888 با تاکید بر حضور فعال معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و مدیران ارشد ناوگان حمل‌ونقل شهری در جلسات ارتباط مستقیم این مرکز و تکریم ارباب رجوع در این جلسات، عملکرد شایسته این معاونت را مورد تقدیر قرار داد.

این گزارش اضافه می‌کند: معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با حضور بیش از 100 شهروند  در یک جلسه، ضمن کسب رتبه بالاترین آمار مراجعه شهروندان، از نظر رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان، نحوه برگزاری جلسه و پاسخ‌گویی به شهروندان، موفق به کسب رتبه «خیلی خوب» شده است.

گفتنی است، پیشنهاد نصب کمربند ایمنی در اتوبوس‌ها و تقدیر از آغاز فعالیت شبانه خطوط اتوبوس‌های تندرو از جمله مصادیق پیشنهادها و قدردانی‌های شهروندان از مدیریت شهری به شمار می‌آید که در تابستان 87 به مرکز 1888 اعلام شده است.

کد خبر 67038

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز