مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ترخیص 60 دستگاه اتوبوس دوکابین چپ در خارجی در گمرک خبر داد.

تشکری هاشمی گفت: در حال حاضر 60 دستگاه اتوبوس چپ در خارجی در حال سپری کردن مراحل ترخیص از گمرک هستند و طی چند روز آینده نیز 100 دستگاه دیگر از این اتوبوس‌ها وارد گمرک خواهند شد که با ورود این اتوبوس‌ها به ناوگان ظرفیت بسیار مناسب در خط 1 و خطوط در دست احداث سامانه اتوبوسرانی تندرو (BRT) تهران  به وجود می‌آید.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، وی با بیان اینکه موتور و قطعات اصلی این خودروها ساخت کشور آلمان بوده و بدنه آن نیز تحت لایسنس شرکت نئومان آلمان تولید شده است تصریح کرد: اتوبوس‌های دو کابین به دلیل ظرفیت بالای جابه‌جایی مسافر نسبت به اتوبوس‌های معمولی می‌توانند بخشی از مشکلات ناشی از ازدحام مسافران را برطرف کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اتوبوس‌های دو کابین خارجی تمام امکانات رفاهی اتوبوس‌های مدرن را بر اساس استانداردهای اروپایی دارا هستند ادامه داد: این حق مردم است که از خودروهای با کیفیت استفاده کنند و خدمات رفاهی مناسبی در حین سفر به آن‌ها ارایه شود که خوشبختانه این هدف با ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال آینده تولید این اتوبوس‌ها توسط سازندگان داخلی آغاز و به تولید انبوه داخلی خواهد رسید اظهار امیدواری کرد که این حرکت منجر به تغییر رویکرد تولیدکنندگان داخلی در ساخت محصولات با کیفیت و همچنین حمایت وزارت کشور در تامین و تدارک این محصولات توسط شهرداری‌ها بشود.

وی با تاکید بر اینکه با ورود سری دوم اتوبوس‌ها بخش عمده ناوگان خط یک (BRT) توسط اتوبوس‌های دو کابین خارجی تامین خواهد شد گفت: استفاده از اتوبوس‌های باکیفیت بخشی از مطالبات شهروندان محسوب می‌شود و مدیریت شهری باید تلاش کند با ارتقای سطح کیفی ناوگان حمل ونقل عمومی و خدمات رسانی آنچه را مطلوب و مورد نظر شهروندان است محقق کند.

معاون شهردار تهران با تأکید براین که‌ با ارتقای کیفیت و استاندارد خودروها باید به حفظ محیط زیست و سلامت عموم شهروندان توجه ویژه‌ای شود‌، گفت: اتوبوس‌های جدید از استاندارد یورو 3  برخوردارند و جزو با کیفیت‌ترین اتوبوس‌های روز دنیا محسوب می‌شوند و کمترین میزان آلایندگی را دارند.

کد خبر 70152

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز