مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ورود تمامی اتوبوس های چپ در خارجی از بندر عباس به تهران خبر داد.

سید جعفر تشکری هاشمی گفت: کار آماده‌سازی اتوبوس‌های جدید برای ورود به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر هم اکنون در حال انجام است. [آغاز به کار اتوبوس های چپ در خارجی پیش از مهرماه]

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهرانگفت: از آنجا که سطح اتوبوس‌های تندروی خارجی کاملا با سطح ایستگاه‌ها یکسان است و پله‌ای در این اتوبوس‌ها وجود ندارد معلولان و جانبازان با ویلچر نیزبه راحتی می‌توانند از این اتوبوس‌ها استفاده کنند.

کارگران در حال شست‌وشوی اتوبوس‌های چپ‌در در بندر عباس‌هستند

وی با بیان این که معلولان نیز شهروندان این شهر هستند و حق دارند مانند سایرین در شهر زندگی و تردد کنند، اظهار کرد: امکان دسترسی و همسطح سازی در اتوبوس‌های تندرو، نخستین گام در راستای مناسب‌سازی وسایل نقلیه عمومی برای معلولان و جانبازان بوده است و در تلاشیم معلولان و جانبازان بتوانند مانند سایر شهروندان از وسایل نقیله عمومی استفاده کنند.

معاون شهردار تهران همچنین در مورد سیستم سرمایشی و گرمایشی متروباس‌ها‌، گفت: در اتوبوس‌های داخلی گرما و سرما از چند نقطه در کف یا بدنه خارج می‌شود اما در این اتوبوس‌ها سیستم گرمایشی و سرمایشی کاملا کانالیزه است، به گونه‌ای که دمای هوا در تمام نقاط اتوبوس به یک اندازه بوده و می‌توانیم در تمام روزهای سال هوایی معتدل و مناسب را در اتوبوس‌های جدید داشته باشیم.

وی افزود: اتوبوس‌های دو کابین خارجی تمام امکانات رفاهی اتوبوس‌های مدرن را بر اساس استانداردهای اروپایی دارا بوده و شهروندان تهرانی می‌توانند سفری راحت و ایمن را با این اتوبوس‌ها تجربه کنند.

تشکری هاشمی با اشاره به اینکه درهای اتوبوس‌های جدید به سیستم مونیتورینگ مجهز است، تصریح کرد: رانندگان اتوبوس ها به وسیله سیستم مونیتورینگ درها، سوار و پیاده شدن مسافران را در مونیتوری که مقابلشان قرار دارد می توانند به خوبی ببینند و تمام درها را کنترل کنند تا هنگام باز و بسته شدن درها مشکلی برای مسافران به وجود نیاید.

وی افزود: اتوبوس‌های جدید مجهز به سیستم ویدئو هستند که از طریق این سیستم رانندگان می‌توانند در مانیتور مقابل خود فضای بیرونی پشت اتوبوس را ببینند و با اتوبوسی که 18 متر طول دارد به راحتی بتوانند دنده عقب بگیرند.

معاون حمل ونقل و ترافیک اظهار کرد: همچنین نشانگرهای دیجیتالی در قسمت جلو و کنار داخل اتوبوس نصب می‌شوند که ایستگاه‌ها را کاملا مشخص و موقعیت اتوبوس در هر ایستگاه را نشان می‌دهند، پیش از رسیدن به هر ایستگاه نام ایستگاه بعدی نیز اعلام می‌شود تا مسافران خود را برای پیاده شدن در ایستگاه مورد نظرشان آماده کنند.

وی در پایان از گفت: در حال حاضر این اتوبوس‌ها مراحل آماده‌سازی و PDI (بازدید نهایی قبل از تحویل) را می‌گذرانند و به زودی فعالیت خود را در ناوگان آغاز خواهند کرد.

کد خبر 60830

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز