مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۷
۰ نفر

گروه شهری: تا آخر امسال ۴۵۰ دستگاه اتوبوس چپ در دو کابین، در خطوط تندروی شهر تهران فعال خواهد شد.

ارزش تقریبی هر اتوبوس تندرو در حال حاضر حدود ۲۵۰ میلیون تومان است اما به گفته بیژنی مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی قرار است این اتوبوس‌ها در کشور مونتاژ شود که در این صورت هزینه آن کمتر خواهد شد.

سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی، امکانات رفاهی برای فراهم شدن یک سفر راحت و ایمن برای شهروندان، محل استقرار جانبازان و معلولان تا به راحتی با ویلچر بتوانند از این اتوبوس‌ها استفاده کنند، مجهز بودن به سامانه مانیتورینگ به‌منظور کنترل پیاده و سوارشدن مسافران توسط راننده و سامانه هوشمند GPS به‌منظور اعلام موقعیت اتوبوس و مشخصات ایستگاه‌ها قبل از رسیدن با هدف آماده‌سازی‌ مسافران، ازجمله ویژگی‌های اتوبوس‌های تندروی خارجی است که به لحاظ کیفیت و استاندارد از نظر مدیرعامل شرکت واحد تا کنون در کشور سابقه نداشته است.

بیژنی میزان برداشت یا سوار و پیاده کردن مسافران در اینگونه اتوبوس‌ها را دو برابر و سرعت تردد اتوبوس‌های ۲ سالن را نسبت به تک‌سالن‌ها ۱۵ درصد بیشتر اعلام کرد.

راه اندازی ۱۰ خط تندرو

وی در بخش دیگری از سخنان خود با مثبت خواندن تعاملات بین سازمانی در مجموعه شهرداری تهران گفت: براساس آخرین تعاملات صورت گرفته با شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک، به این نتیجه رسیدیم که خطوط تندرو بهترین راه حل کاهش ترافیک در کوتاه مدت است.

بیژنی در این باره به فراهم بودن امکانات لازم برای راه‌اندازی ۱۰ خط تندرو مانند خط یک بی‌آرتی حد فاصل تهرانپارس تا آزادی سخن گفت و افزود: این خطوط در مجموع حدود ۱۵۵ کیلومتر است که نخستین خط از شبکه مذکور به طول حدود ۱۹ کیلومتر هر روزه بیش از ۳۵۰ هزار نفر را جابه‌جا می‌کند.

وی خبر داد: خط ویژه تندروی  دیگری طراحی شده که قرار است با ۱۴ کیلومتر طول و ۱۵ ایستگاه از پایانه علم و صنعت آغاز و به پایانه خاوران ختم شود.

پیش‌بینی می‌شود این خط امکان جابه‌جایی ۱۷۰ هزار مسافر در روز را داشته باشد.

خط شمالی -  جنوبی دیگری طراحی شده که قرار است با ۲۱ کیلومتر طول و ۱۶ ایستگاه از پارک وی آغاز شود و پس از عبور از بزرگراه چمران، نواب، میدان بهمن و بزرگراه بعثت، به پایانه جنوب برسد.

بیژنی تصریح کرد: در این خط نیز پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ هزار مسافر جابه‌جا شود.

وی اعلام کرد: زود بازده بودن از ویژگی‌های خطوط ویژه اتوبوسرانی است که در کوتاه مدت می‌تواند بخشی از مشکلات ترافیکی شهر تهران را برطرف سازد.

کد خبر 60933

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز