همشهری آنلاین: طرح مناسب‌سازی خیابان ایرانشهر به صورت پایلوت برای معلولان و جانبازان آماده می‌شود.

مدیر کل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اعلام این که فاز اول این طرح تا پایان امسال اجرا می‌شود گفت: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران با تشکیل ستاد مناسب سازی ، سعی دارد تا شرایط مناسبی را از طریق ایجاد تناسب میان رمپ ها و سطوح برای افرادی که برای حرکت دچار مشکل هستند، ایجاد کند.

سید مصباح الدین متقی افزود: این ستاد دارای سه کمیته شهرسازی، فنی و عمران و اطلاع رسانی است و بخش‌های مختلفی مانند سازمان بهزیستی، وزارت مسکن و شهرسازی، بنیاد شهید و جانبازان و سایر بخش‌های مرتبط عضو آن هستند.

متقی با اشاره به اجرای طرح مناسب‌سازی خیابان ایرانشهر، خاطر نشان کرد: این ستاد، مناسب سازی خیابان ایران شهر را به عنوان یک مدل اجرایی در دست اقدام دارد و با بررسی نیازهای معلولان و برنامه‌ریزی برای کاهش آن‌ها، سعی دارد تا در یک فرایند زمانی مشخص این کار را به صورتی که بتواند برای سایر شهرها نیز قابل اجرا باشد، انجام دهد.

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت شهرسازی شهرداری تهران افزود: کارهای مطالعاتی و پژوهشی برای انجام این طرح انجام شده است و امیدواریم تا پایان امسال فاز اول این طرح اجرا شود.

متقی گفت: خوشبختانه پارک ایرانشهر مناسب‌سازی شده است، اما به دلیل این که پیاده‌روی این خیابان فضای کافی برای اجرای سرویس های لازم و جک معلولان نداشت ، در گام اول این کار از ساختمان شهرسازی در خیابان ایرانشهر آغاز شده و در حال انجام است.

وی با اشاره به وضعیت  تردد معلولان در کشورهای پیشرفته گفت: در کشورهای پیشرفته، 95 درصد امکانات شهرها برای معلولان نیز قابل استفاده است و با توجه به این که بر اساس آمار قشر مسن کشور به سمت نوعی معلولیت می‌رود ، باید ما هم امکانات را برای استفاده این افراد درزمان حال و آینده آماده کنیم.

کد خبر 60848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز