مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۹
۰ نفر

گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر مشکلات کنونی اتوبوس‌های شرکت واحد گفت:

درصورتی که مشکل کمبود ناوگان و جایگاه‌های سوخت CNG بر طرف نشود در ماه مهر با مشکلات جدی مواجه خواهیم بود و به همین دلیل از وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها می‌خواهیم هرچه سریع‌تر نسبت به حل مشکلات شرکت واحد اتوبوسرانی اقدام کنند.

جعفر تشکری هاشمی در سومین نشست ستاد مهر رمضان که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط در ترافیک برگزار شد،گفت:  از سازمان‌ها و نهادهای دولتی و نیروهای مسلح می‌خواهیم اتوبوس در اختیار خود را به‌صورت مقطعی در مهرماه برای خدمات رسانی به شهروندان اختصاص دهند.

وی افزود: از 2 هزار و 860 اتوبوس گاز سوز شرکت واحد در حال حاضر 60 درصد قادر به سوختگیری حتی در طول روز و با وجود عدم‌قطعی برق نخواهند بود.

معاون شهردار تهران با اشاره به مشکلات جایگاه‌های سوخت CNG، گفت: استفاده بیش از حد از جایگاه‌های موجود و عدم‌امکان تعمیر به موقع سبب استهلاک این جایگاه‌ها شده؛ به گونه‌ای که برای تداوم فعالیتشان نیاز به تعمیرات اساسی دارند.  

وی همچنین تاکید کرد: تعداد اتوبوس‌های موجود در ناوگان برای پوشش ترافیک مهرماه و
خدمات رسانی به شهروندان کافی نیست و با ریزش‌هایی که در بخش سوخت، گارانتی و وارانتی و فرسودگی ناوگان داریم با مشکلات جدی در مهرماه مواجه خواهیم بود.

تشکری هاشمی همچنین در مورد مشکلات حوزه تاکسیرانی گفت: هم اکنون 15 هزار و 600 دستگاه تاکسی LPG سوز در تهران وجود دارد که این تاکسی‌ها نیز علاوه بر تاکسی CNG سوز با مشکل سوخت گیری مواجهند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک در ادامه با تاکید برآمادگی سازمان تاکسیرانی برای خدمات رسانی به شهروندان به‌عنوان سرویس مدارس گفت: تاکسی‌های دارای استاندارد و با کیفیت که دارای برگه معاینه فنی خودرو و بیمه نامه معتبر کامل سرنشین هستند به‌عنوان سرویس مدارس انتخاب خواهند شد که رانندگان آنها افراد شناخته شده و مورد تایید تاکسیرانی تهران هستند.

وی با اشاره به آمار تاکسی‌های گردشی فعال در تهران اظهار داشت: با به کارگیری کمتر از 20 درصد ظرفیت موجود تاکسیرانی به خوبی می‌توان تمام سرویس مورد نیاز مدارس شهر تهران را تامین و امنیت دانش آموزان را تضمین کرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه روزانه با 250 تا 280 مورد تاکسی متخلف برخورد می‌شود از تاکسیرانی خواست تا با نظارت دقیق‌تر در مهرماه بر نحوه عملکرد تاکسیران‌ها و
 خدمات رسانی آنها نظارت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تاکسیرانانی که در مهرماه اقدام به خدمات رسانی به شهروندان به‌صورت عمومی نکنند مجوز فعالیت تاکسیرانی آنها اخذ شده و ضمن توقیف پلاک خودرو امتیاز فعالیت به فرد دیگری واگذار می‌شود.

معاون شهرداری تهران با بیان اینکه با قطعی برق، ترافیک پایتخت 30 درصد و میزان تصادفات 36 درصد افزایش یافته است از شرکت کنترل ترافیک شهر تهران خواست تا هرچه زودتر نسبت به تجهیز تقاطع‌های مهم شهر به برق‌های اضطراری UPS اقدام کند.

وی با بیان اینکه قطعی برق موجب اختلال در مدیریت ترافیک تهران شده تصریح کرد: قطعی برق در سامانه جایگاه‌های سوخت رسانی ناوگان حمل ونقل عمومی تاثیر مستقیم گذاشته و هم اکنون با مشکلات جدی در خدمات رسانی مواجه هستیم.

شایان ذکر است در این جلسه سایر نمایندگان سازمان‌های متولی ترافیک از جمله رئیس راهنمایی و رانندگی راهور تهران، معاون فرماندار تهران، نماینده وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، آب و فاضلاب و معاونین حوزه حمل ونقل و ترافیک حضور داشتند.

تعمیرگاه ها آماده باشند

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از شرکت واحد اتوبوسرانی درخواست کرد به‌منظور کاهش مشکلات این شرکت در مهرماه تمامی تعمیرگاه‌ها و اتوبوس‌ها را آماده‌سازی کرده تا ظرفیت ناوگان به حداکثر برسد.
                                            

کد خبر 60021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز