مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرکل دفتر حمل کالا و مسافر سازمان راهداری‌ و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گفت: تا پایان امسال ۳۶ هزار و ۷۵۰ دستگاه سواری کرایه، مینی‌بوس و میدل باس، اتوبوس و کامیون بین شهری نوسازی می‌شود.

شهرام آدم نژاد به واحد مرکزی خبر گفت: امسال ۶ هزار و ۷۵۰ دستگاه سواری کرایه، ۴هزار دستگاه مینی‌بوس و میدل باس، یک هزار دستگاه اتوبوس و ۲۵ هزار کامیون جدید وارد ناوگان عمومی بین شهری می‌شود و به همین میزان نیز ناوگان فرسوده از رده خارج می‌شود.

وی گفت: هم اکنون میانگین عمر ناوگان سواری کرایه بیش از ۵ سال، مینی‌بوس و میدل باس ۲۳ سال، اتوبوس بیش از ۱۱سال و کامیون ۱۹ سال است که در بخش مینی‌بوس و میدل باس و کامیون باری به تلاش بیشتری برای نوسازی ناوگان نیاز است.

مدیرکل دفتر حمل کالا و مسافر سازمان راهداری افزود: در صورت نوسازی سالانه ۴ هزار دستگاه مینی‌بوس و میدل باس میانگین عمر این ناوگان تا سال ۹۱ به ۱۰ سال می‌رسد.

آدم نژاد همچنین با اشاره به فعالیت ۲۳۴ هزار دستگاه کامیون در شبکه حمل کالای کشور گفت: از این تعداد عمر بیش از ۸۰ هزار کامیون بالای ۲۵ سال است که از سال گذشته طرح جایگزینی کامیون‌های بالای ۴۰ سال با بهره‌گیری از اعتبارات طرح‌های بنگاه های کوچک و زود بازده آغاز شده است.

وی ابراز امیدواری کرد بتوان با استفاده از اعتبارات طرح مدیریت مصرف سوخت روند نوسازی کامیون‌های باری فرسوده را سرعت داد.

مدیرکل دفتر حمل کالا و مسافر سازمان راهداری همچنین با اشاره به تاثیر مثبت سهمیه‌بندی سوخت در حمل‌و‌نقل مسافر با ناوگان عمومی کشور گفت: در گذشته میزان افزایش ضریب اشغال صندلی در بخش مسافری سالانه ۳ تا ۴ درصد بود که رقم پارسال به ۱۵ درصد افزایش یافت و به ۷۰ درصد رسید.

سال گذشته ۸ هزار و ۳۶ دستگاه سواری کرایه، دو هزار و ۲۳۵ دستگاه مینی‌بوس و میدل باس، ۰۷۶ دستگاه اتوبوس و ۴ هزار و ۱۶۸ دستگاه کامیون نوسازی شد.

کد خبر 55224

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز