مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۰
۰ نفر

گروه شهری: رئیس شورای‌عالی اطلاع رسانی شهرداری تهران در سومین نشست خبری خود اعلام کرد:

 مباحث مربوط به شهر تهران در سطحی است که شرکت شهردار تهران را در جلسات هیات دولت الزامی می‌سازد.

هدف وی از طرح این موضوع به‌دلیل انتشار خبری بود که صبح 28 مهر ماه، از اخبار رادیو پخش شد مبنی بر اینکه به جای دعوت محمد باقر قالیباف شهردار تهران در جلسات هیات دولت قرار است از ایشان برای حضور در جلسات شورای معاونین وزارت کشور دعوت شود.

هادی ایازی در این باره ضمن اشاره به مصوبه هفته گذشته شورای اسلامی شهر تهران که به دولت درباره دعوت از شهردار تهران در جلسات هیات دولت توصیه‌هایی کرده بود، به برنامه‌های انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری در زمان نامزدی ایشان استناد کردکه درآن اعلام کرده بود اگر به‌عنوان رئیس‌جمهوری برگزیده شود برخلاف رویه دولت هشتم حتما شهردار تهران را در جلسات هیات دولت دعوت خواهد کرد که این شعار هیچ‌وقت محقق نشد.

شروع به کار 70 دفتر خدمات الکترونیک شهر

ایازی با اعلام این خبر که از امروز با شروع به کار 70 دفتر خدمات الکترونیک در سطح شهر تهران عملا بخش عمده‌ای ازاقدامات شهرداری به بخش خصوصی واگذارشده است، گفت: این دفاترپاسخگوی آن دسته ازارباب رجوعی خواهند بود که پیش ازاین با مراجعه به شهرداری‌های مناطق امور مربوط به شهرسازی نظیر صدور گواهی، مجوز ساخت وپایان کار خود را دنبال می‌کردند.

توزیع 22 هزار پرسشنامه برای سنجش عدالت 

طرح «سنجش عدالت در سطح شهر» به گفته ایازی در 6محور با موضوعاتی نظیر محیط فیزیکی مسائل اجتماعی، اقتصادی، حکمرانی خوب، سلامت و تغذیه اجرا شده است تا دربرنامه‌ریزی‌های شهری با توجه به این نظرسنجی بتوانیم برنامه‌های خودراتنظیم کنیم.بنا براین گزارش، دراجرای این طرح سازمان بهداشت جهانی، نماینده بهداشت جهانی درایران و یونیسف با شهرداری تهران همکاری داشته‌اند.

افتتاح واحدهای بازیافت دفن زباله، ششم آبان ماه

ایازی خبرداد: هفته آینده، ششم آبان ماه مرکز بازیافت زباله کهریزک افتتاح خواهد شد.در این مرکز7 هزار تن زباله روزانه شهر تهران با بهره‌گیری از خط پردازش به چرخه استفاده مجدد وارد می‌شود.ایازی در ادامه صحبت‌های خود از افتتاح 11 طرح کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر تهران به طول 8/17 کیلومتر، افتتاح تقاطع‌های غیرهمسطح آیت‌الله کاشانی و شهید باکری و شهید آبشناسان و شهید باکری، افتتاح مجموعه سینمایی هنری ملت با پنج سالن سینما و یک گالری در ضلع جنوبی ملت و موزه سینمای ایران در مجموعه باغ فردوس ظرف 2هفته آینده خبرداد.

ضرورت توسعه زیرساخت حمل و نقل

سخنگوی شهردار تهران دراین نشست خبری خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم مشکل ترافیک تهران را برطرف کنیم، باید شبکه حمل‌ونقل عمومی وتوسعه زیرساخت‌های مربوط به آن توسط دولت صورت پذیرد. وی با اشاره به سهم 30 درصدی مترو در افق بلندمدت شهر تهران، افزود: باید پرسید که چرا برداشت از حساب ذخیره ارزی برای استفاده در توسعه شبکه مترو معطل مانده است، این حق مردم تهران است.

کد خبر 66205

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز