مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

گروه شهری: مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها از آغاز عملیات اجرایی احداث پایانه جدید شرق به وسعت 30 هکتار در شهریور ماه خبر داد

به گزارش خبرنگار ما، ولی آذروش در نشست خبری خود با بیان این مطلب اظهار کرد: احداث پایانه 30 هکتاری در شرق تهران جزء مهم‌ترین اولویت‌های سازمان پایانه‌هاست که این پایانه در زمینی به مساحت 30 هکتار با زیربنای 200 هزار مترمربع و با اعتباری بالغ بر 120 میلیارد تومان طی 3 سال آینده ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ممکن است با توجه به نرخ تورم هزینه ساخت به 200 میلیارد تومان هم برسد، تصریح کرد: برای شروع کار در سال‌جاری 50 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که 30 میلیارد تومان از آن به‌صورت غیرنقدی، 10 میلیارد تومان به‌صورت نقدی و 10 میلیارد تومان نیز به‌صورت اعتبارات اسنادی تامین خواهد شد.

آذروش ادامه داد: روزانه حداقل 120 هزار مسافر از این پایانه استفاده خواهند کرد که در ایام شلوغ سال پیش‌بینی می‌شود تعداد مسافران این پایانه به 240 هزار نفر نیز برسد. همچنین امکان فعالیت حدود 4 هزار دستگاه اتوبوس و مینی بوس در پایانه جدید شرق وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: این پایانه به 9 شریان اصلی شهر از جمله یاسینی، زین‌‌الدین، دماوند، دردشت، لشگرک و... اتصال دارد و یک ایستگاه جزیره‌ای مترو زیر آن احداث خواهد شد.

مدیر عامل سازمان پایانه‌ها همچنین از ساخت 2 هتل 3 ستاره و 4 ستاره، سینما و غرفه‌های مختلف مربوط به امور فرهنگی و رفاهی در این پایانه خبرداد.

طرح های برنامه 5ساله

آذروش با بیان اینکه براساس برنامه 5 ساله قرار است چنین پایانه مسافربری به وسعت 5/32 هکتار در منطقه 18 تهران احداث شود، افزود: مناطق 9، 18 و 19 تهران، اسلامشهر، پرند، چاردانگه و شهر آفتاب از جمله نقاطی هستند که تحت پوشش این پایانه خواهند بود و پایانه به تقاطع‌های بزرگراه آیت‌الله سعیدی، جاده ساوه و آزادگان متصل می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این پایانه تعمیرگاه‌های سبک و سنگین، ساختمان‌های مقاوم مربوط به مدیریت بحران و پمپ بنزین احداث خواهد شد. وی هزینه ساخت این پایانه را 200 میلیارد تومان پیش‌بینی کرد و اظهار داشت: تمرکز این پایانه بر سفرهای مربوط به غرب کشور خواهد بود که با احداث آن، بار ترافیکی پایانه‌های غرب و جنوب کاهش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها خاطرنشان کرد: علاوه بر پایانه‌های مذکور، 15 پایانه نیمه متمرکز نیز برای ساماندهی ترافیک در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه پنجساله از سال آینده آغاز می‌شود، گفت: هوشمندسازی پایانه‌های موجود و اتصال آنها به سیستم حمل‌ونقل هوشمند، ایجاد تونل‌های ارتباطی بین پایانه‌ها و ایستگاه‌های مترو (همچون اتصال پایانه بیهقی به متروی مصلی و اتصال پایانه غرب به متروی صادقیه) و احداث ساختمان‌های مقاوم مربوط به مدیریت بحران در همه پایانه‌های فعلی و جدید از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای 5 سال آینده است.

کد خبر 60407

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز