مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کارگاه آموزشی مدیریت حمل‌ونقل شهری در مرکز مطالعات فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

کارگاه آموزشی مدیریت حمل‌ونقل شهری با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران و سایر دستگاه‌ها در مرکز مطالعات فناوری دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

در این کارگاه آموزشی 2 روزه که از سوی گروه مطالعات توسعه توان صنعتی دانشگاه شریف برپا شد، به‌ترتیب «راهبردهای مدیریت حمل‌ و نقل و شهری» و «راهبردهای مدیریت سامانه‌های حمل‌ونقل عمومی» مورد بررسی قرار گرفت.

عبدالله مقربی، مدرس این دوره آموزشی با اشاره به اینکه هر سال در جهان بر اثر حوادث رانندگی 500 هزار نفر کشته و 20 میلیون نفر مجروح می‌شوند که 70 درصد تلفات ناشی از سوانح رانندگی به کشورهای در حال توسعه اختصاص دارد، اظهار کرد:‌ در 65 درصد تصادفات رانندگی عابران پیاده نقش دارند؛ضمن اینکه 35 درصد کشته‌های اینگونه اتفاقات را نیز کودکان تشکیل می‌دهند.

این استاد ایرانی مقیم ایالات متحده معتقد است: در شهرهای بزرگ دنیا هر 10سال تعداد خودروها و حجم ترافیک دو برابر می‌شود در حالی که در تهران این میزان هر 7سال به دو برابر افزایش می‌یابد.

مقربی همچنین سامانه حمل‌ونقل سریع اتوبوسی (موسوم به BRT) را به‌عنوان یکی از سامانه‌های پیشرفته حمل‌ونقل عمومی برشمرد و گفت: این یک سامانه انعطاف‌پذیر و در عین حال سریع‌السیر است.

این کارشناس ارشد مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک در پایان با اشاره به اینکه مدیریت ترافیک فرایندی جامع و کامل است، تصریح کرد: برای دستیابی به راه‌حل نهایی مشکل ترافیک استفاده از تجربیات روز جهانی و بررسی راهکارهای مختلف ضرورت دارد.

کد خبر 55453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز