مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کارشناسان و مسئولان شرکت بهره برداری مترو و مهندسان مشاور آبان با سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها درباره طرح ساخت ایستگاه مشترک مترو در پایانه جدید شرق به توافق رسیدند.

به گزارش روابط عمومی سازمان پایانه‌ها و پارک سوارهای شهرداری تهران، مدیرعامل این سازمان با اعلام این خبر نتایج برگزاری جلسه مشترک مترو و سازمان پایانه‌ها را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه که با عنوان بررسی طرح ایستگاه مشترک مترو در پایانه جدید شرق تشکیل شد با توجه به اعداد و ارقام پایه طرح پایانه (ظرفیت جایجایی روزانه 120 هزار مسافر) و افق 30 ساله آن، نقشه‌های ایستگاه مترو و تونل‌های ارتباطی آن بررسی شد.

ولی آذروش از تایید طراحی ایستگاه جزیره‌ای خبر داد و افزود: توافق درباره موضوع طراحی ایستگاه جزیره‌ای برای نخستین بار و در تنها ایستگاه پیش‌بینی شده در طرح بزرگ پایانه شرق تهران به دست آمد.

مدیر عامل پایانه ها یادآور شد: همه مراحل طراحی این ایستگاه در جلسات متعدد و با هماهنگی کارشناسان شرکت مترو، شرکت مهندسان مشاور آبان و کارفرما سازمان پایانه‌ها تدوین شده است.

مهندس آذروش لزوم برگزاری چنین جلسه‌ای را پاسخگویی به بخش بزرگی از حمل و نقل درون و برون شهری دانست و اضافه کرد: پایانه بزرگ شرق نخستین پایانه هوشمند خواهد بود که در طراحی آن به تسهیل در تردد، ورود و خروج مسافران، سرعت عرضه خدمات و دسترسی سهل و آسان به حمل و نقل داخلی شهر تهران توجه شده است.

آذروش راه‌اندازی سرویس خطی اتوبوس حد فاصل ایستگاه متروی صادقیه و پایانه غرب را نیز از تصمیمات این جلسه اعلام کرد و گفت: این خط برای سهولت دسترسی مسافران به سامانه حمل و نقل درون و برون شهری در غرب تهران با هماهنگی شرکت واحد اتوبوسرانی و حاضران در این جلسه ایجاد شد.

وی ادامه داد: ارتباط سامانه حمل و نقل ریلی مترو به داخل هسته مرکزی پایانه‌های موجود و پایانه‌های احداثی در آینده از دیگر تصمیمات این نشست بود.

این مقام مسئول افزود: بر اساس تصمیمات این نشست طرح‌های عمرانی 5 ساله سازمان با هماهنگی مسئولان و کارشناسان شرکت بهره‌برداری مترو و شرکت مهندسان مشاور آبان بررسی مطالعاتی فاز صفر برای پایانه غرب و پارک سوار بیهقی اجرا می‌شود.

مدیر عامل سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها از بهره‌برداری تونل ارتباطی ایستگاه مترو و پایانه جنوب در مهر 87 خبر داد و اضافه کرد: عملیات ساخت تونل ارتباطی متروی پایانه جنوب در غرب خیابان عباسی به هسته مرکزی این پایانه در حال اجرا است.

کد خبر 60044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز