مهدی آئینی: ۲ مرد جوان که به اتهام سرقت از خانه‌های اعیانی شمال تهران دستگیر شده بودند، در بازجویی‌های اولیه تمامی اتهامات خود را انکار کردند اما کشف یک جفت کتانی ۳۰۰ هزار تومانی در مخفیگاه آنها، راز سرقت‌های میلیاردی این باند را فاش کرد.

مدتی قبل وقتی ماجرای سرقت ۳۰۰ میلیون تومانی از خانه‌ای در منطقه زعفرانیه به پلیس گزارش شد، گروهی از کارآگاهان پایگاه اول پلیس آگاهی تهران برای بررسی ماجرا عازم این محل شدند. 

تحقیقات اولیه نشان می‌داد، سارقان ناشناس با سوءاستفاده از تاریکی شب و تخریب قفل در ورودی، قدم به خانه ویلایی مرد تاجر گذاشته و با از کار انداختن دزد گیر خانه، ۳۰۰ میلیون تومان طلا و جواهر را به سرقت برده و متواری شده‌اند.

با گزارش ماجرا به قاضی علیرضا طسوجی- بازپرس شعبه ۸ دادسرای ناحیه یک- رسیدگی به موضوع در دستور کار گروهی از کارآگاهان قرار گرفت و تحقیقات پلیسی برای شناسایی سارقان ناشناس آغاز شد.

ماموران در نخستین بررسی‌ها به تحقیق از همسایه‌های خانه پرداختند و متوجه شدند یکی از همسایه‌ها در شب وقوع سرقت، مرد ناشناسی را در حال پرسه زدن در اطراف خانه دیده است.

با چهره‌نگاری مرد مرموز، تحقیقات برای شناسایی هویت او آغاز شد و ماموران در بررسی پرونده مجرمان سابقه‌دار دریافتند مرد ناشناس شباهت زیادی به یک سارق ۲۲ ساله به نام احمد دارد.

وقتی مشخص شد احمد به تازگی از زندان آزاد شده و با همدستی جوان ۱۸ ساله‌ای به نام حمید فعالیت‌های مجرمانه‌اش را از سر گرفته است، دستور بازداشت وی صادر شد و کارآگاهان با زیر نظر گرفتن پاتوق‌های این مرد موفق شدند مخفیگاه او را درغرب تهران شناسایی کنند.

با محاصره این محل از سوی پلیس، هر ۲ متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی انتقال یافتند.

در حالی که مردان جوان مدعی بودند از ماجرای سرقت میلیونی از خانه مرد ثروتمند خبر ندارند، کارآگاهان در بازرسی مخفیگاه آنها با یک جفت کتانی گرا‌نقیمت مواجه شدند که اندازه آن با شماره پای هیچ‌کدام از متهمان مطابقت نداشت.

این در حالی بود که ادامه تحقیقات نشان می‌داد در سرقت دیگری که چندی قبل از خانه‌ای ویلایی در شمال تهران صورت گرفته بود، یک جفت کتانی ۳۰۰ هزار تومانی نیز به سرقت رفته بود.

با مشخص شدن این موضوع، از آنجا که احتمال می‌رفت متهمان دست به سرقت‌های متعددی در شمال پایتخت زده‌ باشند، بازجویی از آنها آغاز شد و مردان جوان که چاره‌ای جز  بیان حقیقت نداشتند به سرقت از ۱۲ خانه اعیانی به ارزش یک و نیم میلیارد تومان اعتراف کردند.

متهمان گفتند: پس از پرسه زدن در خیابان‌های شمال تهران، خانه‌هایی را که حدس می‌زدیم لوازم گرانبهایی در آنها وجود داشته باشد شناسایی می‌کردیم، سپس چند بار زنگ خانه را به صدا در می‌آوردیم و وقتی متوجه می‌شدیم هیچ کس در خانه نیست، قفل در ورودی را تخریب می‌کردیم و وارد خانه می‌شدیم.

پس از آن هم با از کار انداختن دزد گیر، لوازم گرانبها را به سرقت برده و به مالخرانی که از قبل می‌شناختیم، می‌فروختیم.

بازپرس شعبه ۸ دادسرای ناحیه یک با بیان این خبر گفت: این ۲ متهم در جریان بازجویی‌ها به سرقت از ۱۲ خانه در مناطق شمالی تهران به ارزش یک و نیم میلیارد تومان اعتراف کردند و به این ترتیب ماموران موفق شدند ۸ نفر از خریداران اموال مسروقه را شناسایی و دستگیر کنند.

وی با بیان اینکه متهمان با صدور قرار بازداشت در اختیار پلیس قرار دارند، افزود: تحقیقات برای شناسایی دیگر اعمال مجرمانه این ۲ سارق جوان ادامه دارد.

کد خبر 58887

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز