جواد عزیزی: کشف جنین 3 ماهه در سطل زباله، راز سیاه زن بی‌سوادی که خانه خود را تبدیل به مرکز سقط جنین کرده بود، فاش کرد.

این زن پس از دریافت مبالغ هنگفتی از مشتریانش آنها را به خانه خود می‌کشاند و اقدام به عمل سقط جنین می‌کرد.

مدتی قبل، گزارشی در اختیار ماموران کلانتری تهرانسر قرار گرفت که از رفت‌ وآمد‌ مشکوک زنان و دختران جوان به خانه زوج جوانی در این منطقه حکایت داشت.

با گزارش این ماجرا به قاضی رضایی- بازپرس شعبه 6 دادسرای جرایم پزشکی تهران- گروهی از ماموران وارد عمل شدند و پس از شناسایی خانه این زن و شوهر آنجا را به‌صورت نامحسوس زیر نظر گرفتند.

ماموران در جریان این بررسی‌ها دریافتند افرادی که به خانه مرموز رفت‌وآمد دارند، زنان و دختران جوانی هستند که مخفیانه وارد این خانه شده و ساعاتی بعد در حالی که به شدت بی‌حال و بی‌رمق هستند با کمک همراهانشان از آنجا خارج می‌شوند.

با این اطلاعات از آنجا که احتمال می‌رفت در این خانه عمل سقط جنین انجام می‌شود، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پایگاه 5 پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و تحقیقات نامحسوس درخصوص فعالیت‌ مخفیانه زوج جوان ادامه یافت.

مدتی بعد در حالی که ماموران به سرنخ‌هایی از رفت‌وآمد زنان باردار به این خانه دست یافته بودند، دستور بازداشت زوج جوان صادر شد و کارآگاهان در یک عملیات ضربتی قدم به این خانه ویلایی گذاشتند.

آنها پس از دستگیری این زوج و کشف مقداری مخدر شیشه در خانه آنها، هر 2 متهم را بازداشت و جست‌وجوی داخل اتاق‌ها را آغاز کردند و پس از گشودن در سفید رنگی که قفل شده بود با یک اتاق جراحی مواجه شدند که وسایل مختلف سقط جنین و آمپول‌ها و داروهای مخصوص این کار در آنجا به چشم می‌خورد.

ماموران همچنین در ادامه جست‌وجوها متوجه سطل زباله‌ای در حمام خانه شدند و پس از باز کردن در آن یک جنین 3 ماهه را که به تازگی سقط شده بود کشف کردند.
با کشف این جنین، زوج جوان به اداره آگاهی انتقال یافتند و بازجویی‌های تخصصی از آنها آغاز شد.

من فقط دستیار بودم

زن جوان که مدعی بود همه سقط جنین‌ها از سوی زن دیگری صورت گرفته است در جریان بازجویی‌ها گفت: 8 ماه قبل با زنی آشنا شدم که در کار سقط جنین فعالیت داشت. این زن وقتی فهمید من و شوهر صیغه‌ای‌ام در یک خانه ویلایی در تهرانسر زندگی می‌کنیم به ما پیشنهاد داد آنجا را تبدیل به مرکز سقط جنین کنیم.

به این ترتیب او وسایل مورد نیاز برای این کار را به خانه ما منتقل کرد و در ازای هر عملی که انجام می‌داد درصدی از مبلغ عمل را به من پرداخت می‌کرد. مدتی پس از این ماجرا از آنجا که من هم در عمل سقط جنین مهارت پیدا کرده بودم تصمیم گرفتم وارد این کار شوم و به این ترتیب بود که در 3 عمل همراه این زن بودم.

اسامی بیماران در فهرست مخفی

قاضی  رضایی- بازپرس شعبه ششم دادسرای جرایم پزشکی-  با بیان این خبر گفت: در حالی که زن بی‌سواد مدعی است که عمل‌های کمی در خانه او صورت گرفته است، ماموران در ادامه بازرسی‌ خانه متهمان یک دفترچه یادداشت که اسامی زنان زیادی در آن نوشته شده بود کشف کردند.

در این دفترچه نام بیماران و افرادی که آنها را به زن بی‌سواد معرفی کرده بودند، همچنین نام چند پزشک که بیماران را به متهم معرفی کرده بودند نیز دیده می‌شود.

به گفته  بازپرس  شعبه ششم دادسرای جرایم پزشکی، به‌دنبال کشف این دفترچه، متهم ادعا می‌کند عمل‌های سقط جنین را زن دیگری در خانه او انجام داده‌ است، اما از آنجا که وی قادر نیست این زن را به پلیس معرفی کند احتمال می‌رود او با این ادعا قصد فریب ماموران را دارد و خودش به تنهایی عمل‌های سقط جنین را انجام داده است.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون این زن با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برد، افزود: تحقیقات درخصوص این پرونده ادامه دارد.

کد خبر 59791

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز