یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۱
۰ نفر

گروه حوادث: «من در ایران فقط به‌صورت تفریحی سرقت می‌کنم و مدت‌هاست برای سرقت ‌های حرفه‌ای به خارج کشور می‌روم.»

 اینها اعترافات عجیب یک سارق کف‌زن است که مدتی قبل به اتهام سرقت‌های میلیونی از شهروندان تهرانی دستگیر شد.

مرد سارق که سعید نام دارد، از اوایل تیرماه امسال و به‌دنبال شکایت‌های متعددی درخصوص کف‌زنی از شهروندان تهرانی تحت تعقیب پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و کارآگاهان با چهره‌نگاری وی جست‌وجو برای یافتن ردی از او را آغاز کردند.

وقتی مشخص شد این سارق اهل طایفه فیوج در تمامی سرقت‌هایش از یک پیکان سفید استفاده می‌کند و با معرفی خود به‌عنوان مامور پلیس و ارائه کارت‌های شناسایی جعلی دست به اخاذی از طعمه‌هایش می‌زند، ماموران موفق شدند با شناسایی خودروی مرد سارق، او را در جنوب تهران دستگیر کنند.

با انتقال این مرد به اداره پلیس، در حالی که 10 نفر از شاکیان پرونده او را شناسایی کرده بودند، وی به ناچار لب به اعتراف گشود و گفت: 10 ساله بودم که پدرم طبق رسوم طایفه، مرا با شگردهای کف‌زنی و سرقت آشنا کرد. از همان زمان همراه او و دیگر اعضای فامیل کار سرقت را شروع کردم و در این مدت‌ چندین بار دستگیر و روانه زندان شدم.

وی ادامه داد: یک سال قبل وقتی از زندان آزاد شدم تصمیم گرفتم از سرقت در ایران دست بردارم و فعالیت‌های مجرمانه‌ام را در خارج از کشور ادامه دهم. این بود که به‌صورت غیرقانونی از مرز خارج می‌شدم و با رساندن خودم به کشورهای دیگر، سرقت‌های زیادی را در آنجا رقم زده و سپس مخفیانه به ایران برمی‌گشتم. زمانی هم که در ایران بودم به‌صورت تفریحی دست به کار می‌شدم و با معرفی خودم به‌عنوان مامور پلیس دست به سرقت و کف‌زنی از مشتریان بانک‌ها و مراکز تجاری می‌زدم.

سرهنگ عباسعلی محمدیان- رئیس پلیس آگاهی پایتخت - با اعلام این خبر گفت: این متهم که به چند زبان خارجی تسلط دارد تا کنون از سوی 10 نفر از مالباختگان شناسایی شده و از آنجا که احتمال می‌رود وی دست به سرقت‌های دیگری نیز زده باشد بازپرس پرونده با صدور دستور چاپ عکس بدون پوشش چهره‌ او از شاکیان خواسته برای شکایت به دایره پنجم پلیس آگاهی در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 59650

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز