یکشنبه ۷ مهر ۱۳۸۷ - ۲۰:۳۱
۰ نفر

گروه حوادث- آزاده مختاری: با درخواست قصاص از سوی آمنه بهرامی - دختر جوانی که در جریان ماجرای اسید پاشی خواستگار انتقام‌جو، چشمان خود را از دست داده است-

 بازپرس شعبه 6 دادسرای جنایی تهران از پزشکان خواست شرایط لازم را برای اجرای حکم قصاص متهم  مورد بررسی قراردهند.
از آنجا که دختر جوان در این حادثه چشمانش را از دست داده است، متخصصان ماموریت یافته‌اند تا امکان قصاص چشمان متهم را بررسی کنند.

ساعت 16 دهم آبان ماه 83، وقتی آمنه بهرامی از ساختمان شرکت محل کارش در خیابان رسالت خارج شد، هنوز مسافتی را طی نکرده بود که احساس کرد کسی در تعقیب اوست اما به محض آنکه صورتش را برگرداند، ناگهان سوزش شدیدی را در صورتش احساس کرد.

آمنه چند روز بعد وقتی به هوش آمد روی تخت بیمارستان فهمید تاوان عشق یک‌طرفه‌ای را پرداخته است که جوان هم‌دانشگاهی‌اش به وی داشت، این مرد جوان خواستگار  آمنه بود که قبلا از وی جواب رد شنیده بود.

بعد از این ماجرا، گروه پزشکی‌ای که آمنه را تحت درمان قرار داده بودند اعلام کردند صورت آمنه دچار سوختگی شدیدی با اسید شده و چشمان وی نیز بر اثر این حادثه بینایی خود را از دست داده است.

به این ترتیب، آمنه برای انجام جراحی‌های تخصصی برروی چشمانش راهی اسپانیا شد اما در آ‌نجا بعد از آنکه 17 بار تحت عمل جراحی‌های مختلف قرار گرفت نتوانست دوباره بینایی خود را که جوان انتقام‌جو با پاشیدن اسید از وی گرفته بود، بازیابد.

قصاصش کنید

«قصاصش کنید، نه با انگیزه انتقام‌جویی، بلکه به این خاطر که شاید درس عبرتی باشد برای دیگران تا دیگر کسی به‌خود این اجازه را ندهد که با شنیدن جواب منفی،  زندگی دیگران را به خاطر خواسته خودش نابود کند.»

آمنه 2 ماه قبل و بعد از گذشت 4 سال از این ماجرای وحشتناک از اسپانیا  به ایران بازگشت و در آخرین جلسه بازپرسی از متهم، با بیان اینکه جوان انتقام‌جو چشمانش را از او گرفته است، درخواست صدور حکم قصاص برای وی کرد.

در این جلسه، خواستگار انتقام‌جو نیز با بیان اینکه قصد داشته با اسید پاشی، آمنه را مجبور به ازدواج کند، گفت: فکر می‌کردم با این کار می‌توانم او را برای همیشه در کنارم داشته باشم.

او در ادامه گفت که هرگز اطلاع نداشته  که اسید  می‌تواند چنین تاثیری روی صورت دختر مورد علاقه‌اش بگذارد.

صدور کیفرخواست

روز گذشته کیفرخواست این پرونده با درخواست قصاص از سوی دادسرای جنایی تهران به دادگاه ارسال شد که درصورت تایید کیفرخواست، متهم باید 2چشم خود را به تاوان نقشه سیاهی که زندگی دختر  بیگناه را به تاریکی کشانده  است، بدهد.

این کیفرخواست در حالی از سوی قاضی قیصری - بازپرس شعبه 6 دادسرای جنایی تهران - صادر شده است که پزشکان مدتی قبل درباره امکان قصاص متهم در بررسی‌های اولیه اعلام کرده بودند امکان تعیین میزان دقیق صدمه وارده به چشم قربانی وجود ندارد و به این دلیل نمی‌توان به اندازه‌ای برابر با میزان آسیب وارده به چشمان آمنه، متهم را قصاص کرد.

این اظهارنظر در حالی بیان شده است که دادسرا معتقد است اسید 2 چشم قربانی را به‌طور کامل از صورتش محو کرده و هیچ اثری از چشم درصورت این دختر جوان وجود ندارد، به همین دلیل دادسرای جنایی درخواست بررسی دقیق‌تر در این خصوص را صادر کرده است.

کد خبر 64500

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز