همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه ایران در دیدار معاون ثابت وزارت خارجه انگلیس با وی خواهان اصلاح رویکرد لندن در مواجهه با ایران شد.

به گزارش ایرنا، وزیر امور خارجه در این دیدار، اظهارات نادرست گوردون براون نخست وزیر انگلیس در سفر اخیرش به مناطق اشغالی را در تناقض با فضای حاکم در مذاکرات ژنو دانست و آن را نشانه برداشت نادرست لندن عنوان کرد و خواستار اصلاح این رویکرد و اتخاذ مواضع سازنده از سوی انگلیس شد. 

منوچهر متکی سه‌‌شنبه (اول مرداد) در دیدار با پیتر ریکت معاون ثابت وزارت خارجه انگلیس در تهران، اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران تاکنون تمامی بخش‌های دشوار روند جاری در موضوع هسته‌ای را با متانت و خویشتنداری پشت سر گذاشته و شرایط جدید نیازمند رویکرد و تفاهم متقابل است.

متکی در این دیدار با اشاره به وجود حوزه‌های مختلف در روابط دو جانبه تهران و لندن و امکان تحرک بخشیدن به این حوزه‌ها خاطرنشان کرد: باید بستر جدید و مناسبی برای تحرک در این زمینه به وجود آورد.

متکی در خصوص موضوع آقای تاجیک و دستگیری وی در لندن، ناخرسندی تهران را در قبال مواضع غیراصولی انگلیس ابراز کرد.

وی گفت: در زمینه مطنقه‌ای عراق و افغانستان به ویژه در امر مبارزه با مواد مخدر ارزیابی از اقدامات و عملکرد انگلیس می‌تواند به مراتب مثبت‌تر باشد و در صورت حرکت انگلیس در یک روند مثبت، جمهوری اسلامی ایران آماده است به طور متقابل در جهت ایجاد روابط متوازن حرکت کند.

پیتر ریکت معاون ثابت وزارت خارجه انگلیس نیز در این دیدار ضمن اعلام علاقه و آمادگی دولت متبوعش برای انجام مذاکرات میان دو کشور در روابط دو جانبه و نیز مباحث منطقه‌ای خواستار تعمیق بخشیدن به این روابط شد.

وی افزود: لندن در زمینه برقراری ثبات و امنیت در عراق و افغانستان نیز تمامیت ارضی این دوکشور تا حدودی زیادی با جمهوری اسلامی ایران هم نظر است.

کد خبر 58770

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز