بیماری جهانگرد «کوویدـ ۱۹‌» که از راه رسید، باعث تغییر بسیاری از معادلات جهانی و حتی تعطیلی بسیاری از مراکز فرهنگی و خدماتی شد.

حسين ايماني

یکی از این تعطیلی‌ها و تغییر کارکردها شامل‌سراهای محله‌ شد. دبیران شورایاری محله بریانک همت کردند و دواطلبانه برای کمک به اهالی و مبارزه با این ویروس منحوس پای کارآمدند وکاری کردند کارستان، به نحوی که تلاش‌های آنها از سوی سازمان بهداشت جهانی مورد تقدیر قرار گرفت.

«فریسا نیکومنش‌راد» عضو هیئت‌رئیسه شورایاری محله بریانک، درباره اقدامات انجام‌شده از سوی اعضای شورایاری می‌گوید: «با شیوع «کووید ‌ـ ۱۹‌» همه برنامه‌های آموزشی و فرهنگی سرای محله تعطیل شد و مجموعه توان هر ۹ نفر از اعضای شورایاری بر سلامت اهالی متمرکز شد. یکی از این اقدامات راه‌اندازی پایگاه سلامت شعبه اصلی اکبرآباد و شعبه شماره ۲ اکبرآباد در دل سرای محله بود تا غربالگری و شناسایی بیماران در کمترین زمان ممکن انجام شود و بیماری گسترش پیدا نکند و زنجیره انتقال قطع شود.»
نیکومنش راد به اجرای طرح شهید سلیمانی، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده رایگان و ضدعفونی معابر محله بریانک، به‌عنوان دیگر خدمات شورایاری و مدیریت محله بریانک، اشاره می‌کند.  
راد مهم‌ترین هدف اعضا را در این روزهای کرونایی که مردم نگران سلامت خود هستند، ارائه خدمات بهداشتی، مشاوره‌ای و پزشکی عنوان می‌کند و می‌گوید: «همه اعضا دواطلبانه و رایگان در حال خدمت‌رسانی به اهالی هستند و به همین دلیل، این موضوع مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی هم قرار گرفت.»
عضو هیئت‌رئیسه شورایاری بریانک به حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی در سرای محله بریانک اشاره می‌کند و می‌گوید: «سازمان جهانی بهداشت (World Health Organization) یا به اختصار WHO یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد است که نقش یک مرجعیت سازمان‌دهنده را برای بهداشت جامعه جهانی ایفا می‌کند.

این آژانس در ۶‌آوریل سال ۱۹۴۸ در ژنو (واقع در سوئیس) تأسیس شد و حکم سرپرستی و منابعش را از سازمان بهداشت سابق، که خود آژانسی در جامعه ملل بود گرفت. در دیداری که دکتر «علیرضازالی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و رئیس سازمان نظام پزشکی ایران، همراه با آقایان «کریستوف هاملن» و «المنظر» نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، از سرای محله داشتند اقدامات انجام‌شده در محله بریانک مورد تقدیر قرار گرفت و این سرای محله به واسطه فعالیت‌هایش برای مقابله با کرونا در تکه دهم پایتخت مقام نخست را کسب کرد.» سفیر سلامت تکه دهم پایتخت این موفقیت را حاصل همراهی شهردار منطقه، مهندس «مجید رباطی» و «محمدحسن ابراهیمی» دبیر شورایاری محله بریانک و اعضای شورایاری و همراهی مردم دانست.  

کد خبر 587507

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha